Nieuwe Senior Vice President voor Carlsberg in West-Europa | RetailDetail

Nieuwe Senior Vice President voor Carlsberg in West-Europa

Nieuwe Senior Vice President voor Carlsberg in West-Europa

De Deense brouwer Carlsberg heeft met de Nederlander Michiel J. Herkemij een nieuwe Senior Vice President voor West-Europa aangesteld. Hij volgt in die functie Jorn Tolstrup Rohde op, die vanaf 1 april het bedrijf zal verlaten.

 

Ook nieuwe baas in Verenigd Koninkrijk

Michiel Herkemij heeft al heel wat ervaring opgebouwd en is sinds oktober 2015 al op interimbasis aan de slag als CEO van de activiteiten van Carlsberg in het Verenigd Koninkrijk. Voorheen was hij ook al aan de slag bij Douwe Egberts, Heineken, Friesland Foofs en British American Tobacco.

 

Julian Momen zal vanaf april het nieuwe hoofd worden van Carlsberg UK. Hij is sinds 2012 al CFO voor de Britse activiteiten van de Deense biergroep.

 

“We wensen Michiel Herkemij en Julian Momen al het beste in hun nieuwe en uitdagende opdrachten, en we willen hen bedanken voor hun engagement en hun prestaties in hun huidige rollen. Jorn Tolstrup Rohde willen we bedanken voor de professionele manier waarop hij de West-Europese regio heeft geleid. We wensen hem alle succes in zijn professionele en persoonlijke toekomst”, zegt CEO Cees ’t Hart in een mededeling.

 

Jorn Tolstrup Rohde was zeven jaar in dienst bij Carlsberg, maar heeft besloten om het bedrijf te verlaten en op zoek te gaan naar een nieuwe leidende functie bij een ander bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.