Nieuwe vestiging van Bio-Planet in Hoei | RetailDetail

Nieuwe vestiging van Bio-Planet in Hoei

Nieuwe vestiging van Bio-Planet in Hoei

Supermarktketen Bio-Planet opent morgen een nieuwe vestiging in Hoei. Het wordt de vijfde vestiging van de bioketen in Wallonië en de eerste in de provincie Luik. Bij de bouw werd gebruikt gemaakt van duurzame technieken en materialen.

Assortiment lokale producten

De nieuwe supermarkt is te vinden aan de Rue Joseph Wauters en biedt op 650 m² een assortiment van ongeveer 6.000 producten aan, zowel voeding als niet-voeding. Er is ook ruimte voor een breed assortiment aan lokale producten.

 

Bij de bouw van het pand werd veel rekening gehouden met het milieu: zo is er een centrale koelinstallatie op propaan voor de versmarkt en de bedieningstoog. Die installaties zijn beter voor het milieu, omdat ze minder onderhoud nodig hebben en dubbel zo lang meegaan als een installatie met een synthetisch koelmiddel.

 

Daarnaast wordt regenwater gerecupereerd en ligt het verbruik dankzij de ledverlichting dertig procent lager. De verlichting wordt ook gedimd als er meer natuurlijk daglicht in de winkel is. Daarvoor werden een aantal lichtkoepels geïnstalleerd op het dak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.