Nieuwe voorzitter Raad van Commissarissen bij Detailresult Groep | RetailDetail

Nieuwe voorzitter Raad van Commissarissen bij Detailresult Groep

Nieuwe voorzitter Raad van Commissarissen bij Detailresult Groep

Cees van Rijn is aangesteld als de nieuwe voorzitter van de raad van commissarissen bij de Detailresult Groep, het moederbedrijf achter supermarktketens Dekamarkt en Dirk. Daarnaast zijn er ook twee nieuwe commissarissen aangesteld.

Na acht jaar nieuwe voorzitter

Van Rijn is al sinds 2010 lid van de raad en volgt als voorzitter André Olijslager op. Die was meer dan acht jaar voorzitter, maar zijn termijn komt ten einde en dus legt hij zijn functie neer.

 

De twee nieuwe commissarissen zijn Arian Buurman en Ton Wortel. Buurman startte haar carrière bij American Cyanamid en Boots Healthcare en was ook algemeen directeur van de Ster, dat de reclame beheert bij de Nederlandse Publieke Omroep.

 

Wortel heeft dan weer heel wat ervaring binnen de retail en was al werkzaam bij Dirk van Den Broek, Marktauf en Media Markt. In de periode 2014/2015 was hij ook een tijdje CEO bij The Greenery en was hij verantwoordelijk voor de herstructurering van die keten in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.