Nijmeegse universiteit krijgt eigen supermarkt | RetailDetail

Nijmeegse universiteit krijgt eigen supermarkt

Nijmeegse universiteit krijgt eigen supermarkt
http://www.shutterstock.com/nl/pic-233691496/stock-photo-woman-holding-shopping-basket-in-supermarket.html?src=qbcO-n86sRZB__Jc9-t4Yg-1-70

In 2017 zal op de campus van de Radboud Universiteit in Nijmegen een supermarkt openen. Wel moet er nog beslist worden op welke locatie die supermarkt komt en welke keten de supermarkt gaat uitbaten.

Meer keuze voor studenten

Het universiteitsbestuur hoopt dat de nieuwe supermarkt de studenten zal aanmoedigen om meer tijd door te brengen op de campus. “Zo komt er voor hen meer keuze. Dat sluit aan bij de visie van de Radboud Universiteit dat studenten niet alleen college volgen op de universiteit, maar hier ook samen studeren en ontspannen", zegt een woordvoerder aan De Gelderlander. De supermarkt komt er op aanbeveling van een werkgroep, die zoekt naar manieren om de campus aantrekkelijker te maken voor studenten.

 

De voorbije jaren zet vooral Spar sterk in op universiteiten, met het eigen concept Spar University. Zo opende het begin april nog een nieuwe cashloze supermarkt in Amsterdam. Deze zomer moet er ook nog een vestiging openen in Eindhoven en volgend jaar volgt nog een winkel op de terreinen van de TU Delft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.