Nijmeegse universiteit krijgt eigen supermarkt | RetailDetail

Nijmeegse universiteit krijgt eigen supermarkt

Nijmeegse universiteit krijgt eigen supermarkt
http://www.shutterstock.com/nl/pic-233691496/stock-photo-woman-holding-shopping-basket-in-supermarket.html?src=qbcO-n86sRZB__Jc9-t4Yg-1-70

In 2017 zal op de campus van de Radboud Universiteit in Nijmegen een supermarkt openen. Wel moet er nog beslist worden op welke locatie die supermarkt komt en welke keten de supermarkt gaat uitbaten.

Meer keuze voor studenten

Het universiteitsbestuur hoopt dat de nieuwe supermarkt de studenten zal aanmoedigen om meer tijd door te brengen op de campus. “Zo komt er voor hen meer keuze. Dat sluit aan bij de visie van de Radboud Universiteit dat studenten niet alleen college volgen op de universiteit, maar hier ook samen studeren en ontspannen", zegt een woordvoerder aan De Gelderlander. De supermarkt komt er op aanbeveling van een werkgroep, die zoekt naar manieren om de campus aantrekkelijker te maken voor studenten.

 

De voorbije jaren zet vooral Spar sterk in op universiteiten, met het eigen concept Spar University. Zo opende het begin april nog een nieuwe cashloze supermarkt in Amsterdam. Deze zomer moet er ook nog een vestiging openen in Eindhoven en volgend jaar volgt nog een winkel op de terreinen van de TU Delft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top