Nutella gebruikte algoritme voor design nieuwe labels | RetailDetail

Nutella gebruikte algoritme voor design nieuwe labels

Nutella gebruikte algoritme voor design nieuwe labels
Nutella

Nutella heeft een algoritme gebruikt om maar liefst 7 miljoen nieuwe designs te maken van het label op de verpakkingen. Elk label werd slechts één keer gebruikt en consumenten die zo’n pot kochten, hebben nu dus een uniek stuk in handen.

Nutella Unica

Het doel achter de campagne was om Nutella "even uniek en expressief te maken als de Italiaan zelf". Omdat het niet doenbaar was om designers in te huren om zeven miljoen labels te maken, werd er besloten om gebruik te maken van een algoritme. De campagne, die de naam Nutella Unica mee kreeg, was een overdonderend succes: de potten met de unieke labels waren binnen een maand uitverkocht. Omwille van het grote succes wordt nu al geopperd dat de actie binnenkort ook in enkele andere Europese landen te vinden zal zijn.

 

Het succes van de campagne komt op een moment waarop Nutella en andere gebruikers van palmolie onder vuur komen te liggen, omdat het gebruik er van door de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid wordt aangeduid als een mogelijk gezondheidsrisico, als het niet goed wordt verwerkt. Begin deze week kreeg moederbedrijf Ferrero wel nog gelijk in een rechtszaak tegen Delhaize, dat in een reclamecampagne had gewezen op het gevaar van palmolie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".