OKay opent in Hoeilaart en Zoersel | RetailDetail

OKay opent in Hoeilaart en Zoersel

OKay opent in Hoeilaart en Zoersel

Colruyt-dochter OKay opent in Hoeilaart en Zoersel twee filialen volgens het nieuwste concept van de keten, met oog voor duurzame technieken en materialen.

Energiezuinig

“OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom werken we sinds 2015 in onze winkels van de tweede generatie zoveel mogelijk met duurzame technieken en materialen”, zegt algemeen directeur Fabrice Gobbato.

 

Daarbij wordt er in de winkels gebruik gemaakt van een koelinstallatie op propaan en zijn de isolatie en ventilatie op elkaar afgestemd, om zo energie te besparen. De ledverlichting zorgt dan weer voor 30% minder energieverbruik en ook het regenwater wordt gerecupereerd.

 

Beide winkels openen op 15 februari de deuren. Het zijn ondertussen al het 122e en 123e filiaal van Okay in België. In Hoeilaart is dat onder leiding van winkelmanager Dylan Debruyne, terwijl in Zoersel Kelly Smits de winkel in goede banen moet leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.