Coca-Cola European Partners groeide verder in 2017 | RetailDetail

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger
Shutterstock

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

 

“Voordelen van de fusie”

De omzet van Coca-Cola European Partners groeide in 2017 met 21% naar 11,1 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was dat goed voor een groei van 3%, het vergelijkbare volume ging er met 0,5% op vooruit. De operationele winst kwam uit op 1,3 miljard euro, een groei van 9% ten opzichte van een jaar eerder. De winstcijfers werden licht gedrukt door de wisselkoersen, want voor wisselkoerseffecten was er een winstgroei van 10,5%. “In ons eerste volledige jaar hebben we de eerste voordelen gezien van de fusie en hebben we net ons eigen doelen op vlak van omzet en winst overtroffen”, zegt CEO Damian Gammell.

 

De drankenproducten verwacht in 2018 opnieuw een groei tussen 6 en 7%. Daarnaast wil het tegen medio 2019 tussen 315 en 340 miljoen euro besparen dankzij synergiën die voortvloeien uit de fusie van de drie grote Europese bottelarijen in 2016. “Ondanks dat we tegenwind verwachten in 2018, blijven we er vertrouwen in hebben dat onze focus op winstgevende groei en kostenbesparing ons bedrijf in de toekomst zal versterken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.