Omzet Coop schiet 3,3% hoger | RetailDetail

Omzet Coop schiet 3,3% hoger

 Omzet Coop schiet 3,3% hoger

De consumentenomzet van Coop steeg vorig jaar met 3,3% naar ruim 1,1 miljard euro, ondanks het feit dat 2015 een omzetweek méér kende. De keten wees voor het succes naar meer klanten, een hogere gemiddelde besteding per klant en meer winkels.

Formule opfrissen

Coop was in 2016 druk bezig met het opfrissen van de formule: er werd opnieuw geïnvesteerd in het merk en de winkels. “Daarnaast werd een aantal bestaande winkels gereloceerd en zijn tientallen winkels gemoderniseerd.  Een compleet nieuwe webshop en het succesvolle nieuwe stadsconcept Coop Vandaag, dat klaar is voor verdere uitrol, maakt dat Coop ook in 2017 verder doorgroeit met fysieke winkels alsook online. Met een nieuwe tv-campagne versterkt Coop bovendien haar merk en winkels", meldt de supermarktorganisatie.

 

De organisatie, die vorig jaar 125 jaar bestond, kreeg er negen nieuwe winkels bij en stootte er vijf af en omvat nu 258 supermarkten.Het bedrijf maakt op 6 april de volledige jaarcijfers bekend, na de ledenraadsvergadering.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.