Omzet Delhaize Group stijgt met meer dan 15 procent

Omzet Delhaize Group stijgt met meer dan 15 procent

In 2015 is de omzet van Delhaize Group met meer dan 15 procent gestegen. Een groot deel van die omzetstijging was wel te danken aan de wisselkoersen. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet met iets meer dan 3 procent zijn gegroeid.

 

Grootste groei in Zuidoost-Europa

De totale omzet van de Delhaize Group kwam in 2015 uit op 24,4 miljard euro. Dat is 15,6 procent meer dan een jaar eerder (3,2 procent zonder wisselkoerseffecten). Delhaize verwacht dat de onderliggende winst voor de groep zal uitkomen op ongeveer 870 miljoen euro. Dat is een groei van 18 procent. Zonder wisselkoerseffecten zou er sprake zijn geweest van een stijging van ongeveer 4 procent.


Op thuismarkt België groeide de omzet met 1,3 procent naar 4,983 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er een groei van 0,9 procent. In de Verenigde Staten was er in lokale valuta een omzetgroei van 2,2 procent, ook op vergelijkbare basis, naar 17,794 miljard euro. Omgerekend naar euro was er een groei van 20 procent. In de regio Zuidoost-Europa steeg de omzet met 9,5 procent naar 3,374 miljard euro. De vergelijkbare omzetgroei was daar 3,5 procent.


"Voor 2016 willen we het concept Easy, Fresh and Affordable bij Food Lion verder verbeteren en uitrollen in een nieuwe markt, en in België willen we het Transformation Plan verder implementeren. We zijn ook overtuigd dat we in 2016 in alle markten de omzet zullen zien stijgen, dankzij vergelijkbare groei en expansie, vooral in Zuidoost-Europa", zegt CEO Frans Muller.


De volledige resultaten van de Delhaize Group zullen op 3 maart gepubliceerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frites Atelier van Sergio Herman wordt internationale keten

24/01/2018

De luxueuze frituren Frites Atelier van topkok Sergio Herman blijken een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De chef-kok wil zelfs naar steden als Barcelona en Berlijn.

GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision opnieuw met enkele procenten gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Back to top