Omzet Delhaize Group stijgt met meer dan 15 procent

Omzet Delhaize Group stijgt met meer dan 15 procent

In 2015 is de omzet van Delhaize Group met meer dan 15 procent gestegen. Een groot deel van die omzetstijging was wel te danken aan de wisselkoersen. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet met iets meer dan 3 procent zijn gegroeid.

 

Grootste groei in Zuidoost-Europa

De totale omzet van de Delhaize Group kwam in 2015 uit op 24,4 miljard euro. Dat is 15,6 procent meer dan een jaar eerder (3,2 procent zonder wisselkoerseffecten). Delhaize verwacht dat de onderliggende winst voor de groep zal uitkomen op ongeveer 870 miljoen euro. Dat is een groei van 18 procent. Zonder wisselkoerseffecten zou er sprake zijn geweest van een stijging van ongeveer 4 procent.


Op thuismarkt België groeide de omzet met 1,3 procent naar 4,983 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er een groei van 0,9 procent. In de Verenigde Staten was er in lokale valuta een omzetgroei van 2,2 procent, ook op vergelijkbare basis, naar 17,794 miljard euro. Omgerekend naar euro was er een groei van 20 procent. In de regio Zuidoost-Europa steeg de omzet met 9,5 procent naar 3,374 miljard euro. De vergelijkbare omzetgroei was daar 3,5 procent.


"Voor 2016 willen we het concept Easy, Fresh and Affordable bij Food Lion verder verbeteren en uitrollen in een nieuwe markt, en in België willen we het Transformation Plan verder implementeren. We zijn ook overtuigd dat we in 2016 in alle markten de omzet zullen zien stijgen, dankzij vergelijkbare groei en expansie, vooral in Zuidoost-Europa", zegt CEO Frans Muller.


De volledige resultaten van de Delhaize Group zullen op 3 maart gepubliceerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top