Omzet Delhaize Group stijgt met meer dan 15 procent

Omzet Delhaize Group stijgt met meer dan 15 procent

In 2015 is de omzet van Delhaize Group met meer dan 15 procent gestegen. Een groot deel van die omzetstijging was wel te danken aan de wisselkoersen. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet met iets meer dan 3 procent zijn gegroeid.

 

Grootste groei in Zuidoost-Europa

De totale omzet van de Delhaize Group kwam in 2015 uit op 24,4 miljard euro. Dat is 15,6 procent meer dan een jaar eerder (3,2 procent zonder wisselkoerseffecten). Delhaize verwacht dat de onderliggende winst voor de groep zal uitkomen op ongeveer 870 miljoen euro. Dat is een groei van 18 procent. Zonder wisselkoerseffecten zou er sprake zijn geweest van een stijging van ongeveer 4 procent.


Op thuismarkt België groeide de omzet met 1,3 procent naar 4,983 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er een groei van 0,9 procent. In de Verenigde Staten was er in lokale valuta een omzetgroei van 2,2 procent, ook op vergelijkbare basis, naar 17,794 miljard euro. Omgerekend naar euro was er een groei van 20 procent. In de regio Zuidoost-Europa steeg de omzet met 9,5 procent naar 3,374 miljard euro. De vergelijkbare omzetgroei was daar 3,5 procent.


"Voor 2016 willen we het concept Easy, Fresh and Affordable bij Food Lion verder verbeteren en uitrollen in een nieuwe markt, en in België willen we het Transformation Plan verder implementeren. We zijn ook overtuigd dat we in 2016 in alle markten de omzet zullen zien stijgen, dankzij vergelijkbare groei en expansie, vooral in Zuidoost-Europa", zegt CEO Frans Muller.


De volledige resultaten van de Delhaize Group zullen op 3 maart gepubliceerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12 procent gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Back to top