Ondanks lagere omzet toch meer winst voor Kraft Heinz

Ondanks lagere omzet toch meer winst voor Kraft Heinz
Shutterstock

De omzet van voedingsbedrijf Kraft Heinz is in het tweede kwartaal licht gedaald, ook op vergelijkbare basis, maar het Amerikaanse bedrijf slaagde er wel in om de winstgevendheid fors op te krikken.

Lagere kosten

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Kraft Heinz uit op 6,7 miljard dollar (5,6 miljard euro), 1,7% minder dan een jaar eerder. Op vergelijkbare basis was er sprake van een terugval van 0,9%. Promoties in Noord-Amerika en Europa zorgden er ook voor dat er een negatieve impact van 0,4% was omwille van lagere prijzen.

 

Daarnaast steeg de nettowinst wel met 50,5% naar 1,16 miljard dollar (975 miljoen euro). Die hoge winst is vooral te danken aan kostenbesparingen die binnen Kraft Heinz werden doorgevoerd: het bedrijf gaf eerder al aan tot en met 2018 de jaarlijkse kosten met 1,7 miljard dollar (1,4 miljard euro) te willen verlagen.

 

Ondanks de lagere omzet ten opzichte van een jaar eerder, deed Kraft Heinz het wel beter dan in het eerste kwartaal. “Zoals verwacht zijn de resultaten van het tweede kwartaal beter dan die van het eerste kwartaal, en we verwachten dat dit momentum zich ook zal doorzetten in de tweede helft van het jaar”, zegt CEO Bernardo Hees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt. Die bevat alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland een nieuwe categorie lanceren. Het gaat voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een Beauty Concept Store in Berlijn.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Back to top