Ondanks lagere omzet toch meer winst voor Kraft Heinz

Ondanks lagere omzet toch meer winst voor Kraft Heinz
Shutterstock

De omzet van voedingsbedrijf Kraft Heinz is in het tweede kwartaal licht gedaald, ook op vergelijkbare basis, maar het Amerikaanse bedrijf slaagde er wel in om de winstgevendheid fors op te krikken.

Lagere kosten

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Kraft Heinz uit op 6,7 miljard dollar (5,6 miljard euro), 1,7% minder dan een jaar eerder. Op vergelijkbare basis was er sprake van een terugval van 0,9%. Promoties in Noord-Amerika en Europa zorgden er ook voor dat er een negatieve impact van 0,4% was omwille van lagere prijzen.

 

Daarnaast steeg de nettowinst wel met 50,5% naar 1,16 miljard dollar (975 miljoen euro). Die hoge winst is vooral te danken aan kostenbesparingen die binnen Kraft Heinz werden doorgevoerd: het bedrijf gaf eerder al aan tot en met 2018 de jaarlijkse kosten met 1,7 miljard dollar (1,4 miljard euro) te willen verlagen.

 

Ondanks de lagere omzet ten opzichte van een jaar eerder, deed Kraft Heinz het wel beter dan in het eerste kwartaal. “Zoals verwacht zijn de resultaten van het tweede kwartaal beter dan die van het eerste kwartaal, en we verwachten dat dit momentum zich ook zal doorzetten in de tweede helft van het jaar”, zegt CEO Bernardo Hees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Back to top