Ondanks lagere omzet toch meer winst voor Kraft Heinz | RetailDetail

Ondanks lagere omzet toch meer winst voor Kraft Heinz

Ondanks lagere omzet toch meer winst voor Kraft Heinz
Shutterstock

De omzet van voedingsbedrijf Kraft Heinz is in het tweede kwartaal licht gedaald, ook op vergelijkbare basis, maar het Amerikaanse bedrijf slaagde er wel in om de winstgevendheid fors op te krikken.

Lagere kosten

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Kraft Heinz uit op 6,7 miljard dollar (5,6 miljard euro), 1,7% minder dan een jaar eerder. Op vergelijkbare basis was er sprake van een terugval van 0,9%. Promoties in Noord-Amerika en Europa zorgden er ook voor dat er een negatieve impact van 0,4% was omwille van lagere prijzen.

 

Daarnaast steeg de nettowinst wel met 50,5% naar 1,16 miljard dollar (975 miljoen euro). Die hoge winst is vooral te danken aan kostenbesparingen die binnen Kraft Heinz werden doorgevoerd: het bedrijf gaf eerder al aan tot en met 2018 de jaarlijkse kosten met 1,7 miljard dollar (1,4 miljard euro) te willen verlagen.

 

Ondanks de lagere omzet ten opzichte van een jaar eerder, deed Kraft Heinz het wel beter dan in het eerste kwartaal. “Zoals verwacht zijn de resultaten van het tweede kwartaal beter dan die van het eerste kwartaal, en we verwachten dat dit momentum zich ook zal doorzetten in de tweede helft van het jaar”, zegt CEO Bernardo Hees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top