Ondernemers Tolbert tegen vertrek Poiesz uit dorpkern

Ondernemers Tolbert tegen vertrek Poiesz uit dorpkern

Ondernemers in Tolbert verzetten zich tegen het vertrek van Poiesz uit de dorpskern. Ze vrezen een omzetdaling. De supermarkt wil echter heropenen als Poiesz 2.0 en heeft hiervoor meer ruimte nodig. Ook de bevoorrading van de huidige winkel leidt tot problemen.

 

Vrees voor minder passanten

De middenstanders in het dorpshart vrezen dat het vertrek van Poiesz aan Het Spoor tot minder omzet in hun winkels zal leiden, omdat consumenten naar de nieuwe locatie buiten het centrum zullen gaan.

 

Poiesz heeft namelijk plannen om opnieuw te starten in een voormalige huishoudschool elders in het dorp in Groningen. Om het pand als supermarkt te openen moet het bestemmingsplan wel nog worden gewijzigd. Medio maart neemt de gemeenteraad hierover een beslissing.

 

De Poiesz 2.0-formule, die rond 1.100 vierkante meter verkoopoppervlakte nodig heeft, wil meer nadruk op vers leggen en ruimer aandacht besteden aan dienstverlening aan de consument. Op diverse afdelingen zijn niet alleen menusuggesties en kookdemonstraties te vinden, de formule heeft ook een smaaksysteem voor wijn en voor bier.

 

De Friese supermarktorganisatie, die winkels in de noordelijke provincies telt, bouwt sinds afgelopen najaar alle 69 vestigingen om naar de Poiesz 2.0-formule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top