Online boerenmarkt eFarmz nu ook in Vlaanderen | RetailDetail

Online boerenmarkt eFarmz nu ook in Vlaanderen

Online boerenmarkt eFarmz nu ook in Vlaanderen

De Waalse online boerenmarkt eFarmz gaat ook van start in Vlaanderen, nadat ze al in 2013 werd gelanceerd ten zuiden van de taalgrens. Het bedrijf levert biologische voeding van Belgische bodem.

Levering door Bubble Post

Het magazijn van eFarmz bevindt zich in Anderlecht, maar er zijn nu ook afhaalpunten in onder andere Gent en Antwerpen. Binnenkort wordt ook Leuven toegevoegd en komt er een afhaalpunt in West-Vlaanderen.

 

Consumenten die vaak aankopen bij de online markt kunnen bovendien kiezen voor een abonnement, waardoor ze de voorbereidingskost van 2,50 euro uitspraken. Ook zonder abonnement kan er besteld worden. Bestellingen moeten voor maandagmiddag geplaatst worden en worden woensdag of donderdag aan huis geleverd.

 

Klanten die bestellen bij eFarmz bestellen rechtstreeks bij de boer. De leveringen bij de klant worden verzocht door Bubble Post, een Gents transportbedrijf dat gebruik maakt van fietsen en elektrische wagens. In Vlaanderen werkt eFarmz onder andere samen met Hof ten Dreve in Diksmuide, De Heerlijkheid van Bart Syryn uit Vladslo, Le Monde des Mille Couleurs in Dikkebus en De Groentelaar uit Gooik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.