Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox | RetailDetail

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox
Amazon

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Volgende stap

De prijzen van de maaltijdboxen variëren van 15,99 dollar (net geen 14 euro) tot 19,99 dollar (17,5 euro). Voor die prijs krijg je steeds een maaltijd voor twee personen, waarbij alle ingrediënten op voorhand in juiste porties werden verpakt, waardoor de klant de maaltijd snel kan klaar maken.

 

Volgens een aantal Prime-abonnees zijn de maaltijdboxen al enkele weken te vinden in het aanbod van Amazon Fresh, maar dat lijkt voorlopig nog niet over het geval te zijn. Amazon zit dus duidelijk nog in een testfase met het concept.

 

Voorlopig biedt Amazon slechts 17 verschillende maaltijden aan, naast de maaltijdboxen van andere merken die het ook nog verkoopt via Amazon Fresh. Bij de bekendmaking van het nieuws kreeg het aandeel van Blue Apron, de grootste verkoper van maaltijdboxen in de Verenigde Staten, meteen een flinke tik.

 

Voor Amazon betekenen de maaltijdboxen alweer een volgende stap binnen de sector van verse voeding. In 2007 ging het van start met Amazon Fresh, dat momenteel al te vinden is in de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast nam het onlangs ook de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods over, een acquisitie die heel wat stof deed opwaaien. Ook maakt Amazon nog steeds werk van een eigen supermarkt zonder kassa's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.