Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox
Amazon

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Volgende stap

De prijzen van de maaltijdboxen variëren van 15,99 dollar (net geen 14 euro) tot 19,99 dollar (17,5 euro). Voor die prijs krijg je steeds een maaltijd voor twee personen, waarbij alle ingrediënten op voorhand in juiste porties werden verpakt, waardoor de klant de maaltijd snel kan klaar maken.

 

Volgens een aantal Prime-abonnees zijn de maaltijdboxen al enkele weken te vinden in het aanbod van Amazon Fresh, maar dat lijkt voorlopig nog niet over het geval te zijn. Amazon zit dus duidelijk nog in een testfase met het concept.

 

Voorlopig biedt Amazon slechts 17 verschillende maaltijden aan, naast de maaltijdboxen van andere merken die het ook nog verkoopt via Amazon Fresh. Bij de bekendmaking van het nieuws kreeg het aandeel van Blue Apron, de grootste verkoper van maaltijdboxen in de Verenigde Staten, meteen een flinke tik.

 

Voor Amazon betekenen de maaltijdboxen alweer een volgende stap binnen de sector van verse voeding. In 2007 ging het van start met Amazon Fresh, dat momenteel al te vinden is in de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast nam het onlangs ook de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods over, een acquisitie die heel wat stof deed opwaaien. Ook maakt Amazon nog steeds werk van een eigen supermarkt zonder kassa's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top