Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox
Amazon

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Volgende stap

De prijzen van de maaltijdboxen variëren van 15,99 dollar (net geen 14 euro) tot 19,99 dollar (17,5 euro). Voor die prijs krijg je steeds een maaltijd voor twee personen, waarbij alle ingrediënten op voorhand in juiste porties werden verpakt, waardoor de klant de maaltijd snel kan klaar maken.

 

Volgens een aantal Prime-abonnees zijn de maaltijdboxen al enkele weken te vinden in het aanbod van Amazon Fresh, maar dat lijkt voorlopig nog niet over het geval te zijn. Amazon zit dus duidelijk nog in een testfase met het concept.

 

Voorlopig biedt Amazon slechts 17 verschillende maaltijden aan, naast de maaltijdboxen van andere merken die het ook nog verkoopt via Amazon Fresh. Bij de bekendmaking van het nieuws kreeg het aandeel van Blue Apron, de grootste verkoper van maaltijdboxen in de Verenigde Staten, meteen een flinke tik.

 

Voor Amazon betekenen de maaltijdboxen alweer een volgende stap binnen de sector van verse voeding. In 2007 ging het van start met Amazon Fresh, dat momenteel al te vinden is in de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast nam het onlangs ook de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods over, een acquisitie die heel wat stof deed opwaaien. Ook maakt Amazon nog steeds werk van een eigen supermarkt zonder kassa's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top