Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox | RetailDetail

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox
Amazon

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Volgende stap

De prijzen van de maaltijdboxen variëren van 15,99 dollar (net geen 14 euro) tot 19,99 dollar (17,5 euro). Voor die prijs krijg je steeds een maaltijd voor twee personen, waarbij alle ingrediënten op voorhand in juiste porties werden verpakt, waardoor de klant de maaltijd snel kan klaar maken.

 

Volgens een aantal Prime-abonnees zijn de maaltijdboxen al enkele weken te vinden in het aanbod van Amazon Fresh, maar dat lijkt voorlopig nog niet over het geval te zijn. Amazon zit dus duidelijk nog in een testfase met het concept.

 

Voorlopig biedt Amazon slechts 17 verschillende maaltijden aan, naast de maaltijdboxen van andere merken die het ook nog verkoopt via Amazon Fresh. Bij de bekendmaking van het nieuws kreeg het aandeel van Blue Apron, de grootste verkoper van maaltijdboxen in de Verenigde Staten, meteen een flinke tik.

 

Voor Amazon betekenen de maaltijdboxen alweer een volgende stap binnen de sector van verse voeding. In 2007 ging het van start met Amazon Fresh, dat momenteel al te vinden is in de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast nam het onlangs ook de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods over, een acquisitie die heel wat stof deed opwaaien. Ook maakt Amazon nog steeds werk van een eigen supermarkt zonder kassa's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top