Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox | RetailDetail

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox
Amazon

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Volgende stap

De prijzen van de maaltijdboxen variëren van 15,99 dollar (net geen 14 euro) tot 19,99 dollar (17,5 euro). Voor die prijs krijg je steeds een maaltijd voor twee personen, waarbij alle ingrediënten op voorhand in juiste porties werden verpakt, waardoor de klant de maaltijd snel kan klaar maken.

 

Volgens een aantal Prime-abonnees zijn de maaltijdboxen al enkele weken te vinden in het aanbod van Amazon Fresh, maar dat lijkt voorlopig nog niet over het geval te zijn. Amazon zit dus duidelijk nog in een testfase met het concept.

 

Voorlopig biedt Amazon slechts 17 verschillende maaltijden aan, naast de maaltijdboxen van andere merken die het ook nog verkoopt via Amazon Fresh. Bij de bekendmaking van het nieuws kreeg het aandeel van Blue Apron, de grootste verkoper van maaltijdboxen in de Verenigde Staten, meteen een flinke tik.

 

Voor Amazon betekenen de maaltijdboxen alweer een volgende stap binnen de sector van verse voeding. In 2007 ging het van start met Amazon Fresh, dat momenteel al te vinden is in de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast nam het onlangs ook de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods over, een acquisitie die heel wat stof deed opwaaien. Ook maakt Amazon nog steeds werk van een eigen supermarkt zonder kassa's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.