Bakkerij Paul komt naar Rive Gauche | RetailDetail

Ook Bakkerij Paul opent in Rive Gauche

Ook Bakkerij Paul opent in Rive Gauche

De Franse bakkerijketen Bakkerij Paul opent op 9 maart een nieuwe vestiging in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi. Het zet zo zijn expansie in België verder en zit momenteel al aan een twintigtal vestigingen in België.

66 zitplaatsen

De vestiging in Rive Gauche heeft een oppervlakte van 209 m² en telt 66 zitplaatsen. Het zal bij de grote opening van het winkelcentrum op 9 maart meteen beschikbaar zijn voor de bezoekers. "Rive Gauche was een logische keuze voor een eerste vestiging in het hartje van de stad. Door de perfecte ligging en het interessante aanbod van het nieuwe shoppingcenter kon Bakkerij Paul hier niet ontbreken”, aldus Stef Meulemans, CEO van Topbrands, dat vrijwel alle filialen van Bakkerij Paul in België uitbaat.

 

Het winkelcentrum Rive Gauche opent volgende week zijn deuren en gaat 88 winkels aanbieden op een oppervlakte van 40.000 m². Het stadsbestuur hoopt dat het winkelcentrum, waar twee jaar aan werd gewerkt, het stadscentrum nieuw leven in zal blazen. Naast Bakkerij Paul zullen nog enkele andere grote namen, zoals Veritas, Hunkemöller, Pearle, C&A, Primark en Zara hun opwachting maken.

 

Bakkerij Paul heeft al één vestiging in Charleroi, gelegen op Brussels South Charleroi Airport, maar die wordt uitgebaat door de Franse groep Elior.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.