Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie
Shutterstock

Supermarktketen Carrefour gaat met een nieuwe actie vol de strijd om de goedkoopste prijzen aan. Klanten die een product ergens anders goedkoper vinden dan in de folder, krijgen het verschil vijf keer terugbetaald.

Enkel geldig voor hypermarkten

“Veel ketens zeggen wel altijd dat ze de goedkoopste zijn, maar is dat ook zo? Wij nemen nu de handschoen op en gaan de concurrentie aan om te bewijzen dat we even goedkoop of zelfs goedkoper zijn voor bepaalde producten”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

Bij de actie, die van start gaat wanneer de nieuwe folder van de hypermarkten op woensdag verschijnt, moeten klanten exact hetzelfde product bij een andere supermarkt goedkoper vinden. Daarbij worden huismerken uitgesloten en enkel de folder van de hypermarkten wordt als ijkpunt genomen. Met de prijzen bij de andere supermarkten binnen de groep wordt geen rekening gehouden. Wie iets koopt bij een Carrefour Market en dat ergens anders goedkoper vindt, kan dat verschil dus niet terugvragen.

 

De actie loopt voorlopig tot begin september, maar wordt mogelijk nog verlengd als de kosten binnen de perken blijven. “We doen dit soort acties trouwens al langer, maar dan enkel met schoolgerief aan het begin van het schooljaar en met cadeaus voor Sinterklaas en Kerstmis. Af en toe moeten we een klant betalen”, zegt Van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top