Carrefour wil bewijzen dat het de goedkoopste is | RetailDetail

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie
Shutterstock

Supermarktketen Carrefour gaat met een nieuwe actie vol de strijd om de goedkoopste prijzen aan. Klanten die een product ergens anders goedkoper vinden dan in de folder, krijgen het verschil vijf keer terugbetaald.

Enkel geldig voor hypermarkten

“Veel ketens zeggen wel altijd dat ze de goedkoopste zijn, maar is dat ook zo? Wij nemen nu de handschoen op en gaan de concurrentie aan om te bewijzen dat we even goedkoop of zelfs goedkoper zijn voor bepaalde producten”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

Bij de actie, die van start gaat wanneer de nieuwe folder van de hypermarkten op woensdag verschijnt, moeten klanten exact hetzelfde product bij een andere supermarkt goedkoper vinden. Daarbij worden huismerken uitgesloten en enkel de folder van de hypermarkten wordt als ijkpunt genomen. Met de prijzen bij de andere supermarkten binnen de groep wordt geen rekening gehouden. Wie iets koopt bij een Carrefour Market en dat ergens anders goedkoper vindt, kan dat verschil dus niet terugvragen.

 

De actie loopt voorlopig tot begin september, maar wordt mogelijk nog verlengd als de kosten binnen de perken blijven. “We doen dit soort acties trouwens al langer, maar dan enkel met schoolgerief aan het begin van het schooljaar en met cadeaus voor Sinterklaas en Kerstmis. Af en toe moeten we een klant betalen”, zegt Van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.