Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie
Shutterstock

Supermarktketen Carrefour gaat met een nieuwe actie vol de strijd om de goedkoopste prijzen aan. Klanten die een product ergens anders goedkoper vinden dan in de folder, krijgen het verschil vijf keer terugbetaald.

Enkel geldig voor hypermarkten

“Veel ketens zeggen wel altijd dat ze de goedkoopste zijn, maar is dat ook zo? Wij nemen nu de handschoen op en gaan de concurrentie aan om te bewijzen dat we even goedkoop of zelfs goedkoper zijn voor bepaalde producten”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

Bij de actie, die van start gaat wanneer de nieuwe folder van de hypermarkten op woensdag verschijnt, moeten klanten exact hetzelfde product bij een andere supermarkt goedkoper vinden. Daarbij worden huismerken uitgesloten en enkel de folder van de hypermarkten wordt als ijkpunt genomen. Met de prijzen bij de andere supermarkten binnen de groep wordt geen rekening gehouden. Wie iets koopt bij een Carrefour Market en dat ergens anders goedkoper vindt, kan dat verschil dus niet terugvragen.

 

De actie loopt voorlopig tot begin september, maar wordt mogelijk nog verlengd als de kosten binnen de perken blijven. “We doen dit soort acties trouwens al langer, maar dan enkel met schoolgerief aan het begin van het schooljaar en met cadeaus voor Sinterklaas en Kerstmis. Af en toe moeten we een klant betalen”, zegt Van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top