Carrefour wil bewijzen dat het de goedkoopste is | RetailDetail

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie
Shutterstock

Supermarktketen Carrefour gaat met een nieuwe actie vol de strijd om de goedkoopste prijzen aan. Klanten die een product ergens anders goedkoper vinden dan in de folder, krijgen het verschil vijf keer terugbetaald.

Enkel geldig voor hypermarkten

“Veel ketens zeggen wel altijd dat ze de goedkoopste zijn, maar is dat ook zo? Wij nemen nu de handschoen op en gaan de concurrentie aan om te bewijzen dat we even goedkoop of zelfs goedkoper zijn voor bepaalde producten”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

Bij de actie, die van start gaat wanneer de nieuwe folder van de hypermarkten op woensdag verschijnt, moeten klanten exact hetzelfde product bij een andere supermarkt goedkoper vinden. Daarbij worden huismerken uitgesloten en enkel de folder van de hypermarkten wordt als ijkpunt genomen. Met de prijzen bij de andere supermarkten binnen de groep wordt geen rekening gehouden. Wie iets koopt bij een Carrefour Market en dat ergens anders goedkoper vindt, kan dat verschil dus niet terugvragen.

 

De actie loopt voorlopig tot begin september, maar wordt mogelijk nog verlengd als de kosten binnen de perken blijven. “We doen dit soort acties trouwens al langer, maar dan enkel met schoolgerief aan het begin van het schooljaar en met cadeaus voor Sinterklaas en Kerstmis. Af en toe moeten we een klant betalen”, zegt Van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.