Ook Eupen krijgt een AD Delhaize

Ook Eupen krijgt een AD Delhaize

Ook Eupen krijgt een AD Delhaize

De Delhaize-supermarkt in Eupen wordt afgestoten en gaat verder als AD Delhaize. Zo is dat luik van het transformatieplan meteen voltooid, maakte het supermarktbedrijf vandaag bekend.

Negende en laatste eigenaar gevonden

De nieuwe uitbaatster, Doris Schaus, is opgetogen met de overname: "Ik ben heel gelukkig om een onafhankelijke partner van het netwerk van Delhaize te zijn geworden. Het merk heeft nog niets ingeboet van zijn naam en faam, en al helemaal niet van het vertrouwen van zijn klanten. We gaan de winkel gewoon verderzetten, maar wel enkele nieuwe diensten toevoegen." Zo zal, zoals gebruikelijk bij AD Delhaize, de winkel nu ook op zondag open zijn.

 

De nieuwe AD Delhaize zal op 3 november de deuren openen, na twee weken sluiting om de renovatie naar het nieuwe concept mogelijk te maken.

 

Eupen is de negende en laatste vestiging die volgens het transformatieplan van 2015 moest worden weggesneden, en waarvoor een nieuwe eigenaar gevonden is. Eerder was Aarschot, Berlaar, Dendermonde, Genk, La Louvière, Lommel, Schaarbeek en Turnhout al hetzelfde lot beschoren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.