Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

 Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

Ook Fresh Food Friends verlaat de Markthal Rotterdam. Tegenvallende resultaten nekken de samenwerking van versspecialisten Schmidt Zeevis, horecaslager Meat Fresh Food Friends en Treuren Wild & Gevogelte.

Een reeks afhakers

Een gezonde exploitatie van de verswinkel met terras bleek niet mogelijk, stelt eigenaar Pascal Martens in ad.nl. "Het afbrokkelen van de versbeleving in de Markthal heeft teveel invloed gehad op de onderneming", zegt hij. "In de afgelopen 2,5 jaar heb ik gemerkt dat steeds meer Rotterdammers de Markthal links laten liggen."

 

Fresh FoodFriends is een volgende in de reeks versondernemers die de locatie inmiddels vaarwel zegden. Onlangs sloot de Wereld van Smaak, een ander beeldbepalend concept in de Markthal, nadat het door de rechtbank failliet werd verklaard.

 

Ook wereldwijde prijzen en nieuwkomers

De locatie aan de Binnenrotte hartje Rotterdam mag te kampen hebben met een reeks tegenvallers, internationaal gooit het concept hoge ogen en ontving het meerdere prestigeuze prijzen. Zo viel de Markthal, architectonisch zeker een hoogstandje, enkele weken geleden in Las Vegas nog in de prijzen met de titel 's werelds beste winkelcentrum.

 

Ook zijn er regelmatig nieuwkomers die een van de bijna honderd units in de Markthal betrekken. Zo startte een maand geleden de Pindakaaswinkel en op 1 juni begon delicatessenwinkel Ibericus met Spaanse specialiteiten. Binnenkort starten er ook nog Madame Cocos, Momade Cupcakes en het Kroketloket.

 

Toch haakten in de afgelopen tweeënhalf jaar met name de versdetaillisten af. Oorzaak: vooral tegenvallende resultaten. Hieronder waren verscheidene gespecialiseerde versspeciaalzaken die bijzondere versproducten onder de aandacht brachten. Ondernemers uitten vorig jaar hun bezorgdheid over het concept. Jaarlijks bezoeken maar liefst negen miljoen mensen de Markthal, maar dat zijn vooral dagjesmensen en toeristen die wel komen kijken en wat eten, maar nauwelijks boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op z’n kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top