Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

 Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

Ook Fresh Food Friends verlaat de Markthal Rotterdam. Tegenvallende resultaten nekken de samenwerking van versspecialisten Schmidt Zeevis, horecaslager Meat Fresh Food Friends en Treuren Wild & Gevogelte.

Een reeks afhakers

Een gezonde exploitatie van de verswinkel met terras bleek niet mogelijk, stelt eigenaar Pascal Martens in ad.nl. "Het afbrokkelen van de versbeleving in de Markthal heeft teveel invloed gehad op de onderneming", zegt hij. "In de afgelopen 2,5 jaar heb ik gemerkt dat steeds meer Rotterdammers de Markthal links laten liggen."

 

Fresh FoodFriends is een volgende in de reeks versondernemers die de locatie inmiddels vaarwel zegden. Onlangs sloot de Wereld van Smaak, een ander beeldbepalend concept in de Markthal, nadat het door de rechtbank failliet werd verklaard.

 

Ook wereldwijde prijzen en nieuwkomers

De locatie aan de Binnenrotte hartje Rotterdam mag te kampen hebben met een reeks tegenvallers, internationaal gooit het concept hoge ogen en ontving het meerdere prestigeuze prijzen. Zo viel de Markthal, architectonisch zeker een hoogstandje, enkele weken geleden in Las Vegas nog in de prijzen met de titel 's werelds beste winkelcentrum.

 

Ook zijn er regelmatig nieuwkomers die een van de bijna honderd units in de Markthal betrekken. Zo startte een maand geleden de Pindakaaswinkel en op 1 juni begon delicatessenwinkel Ibericus met Spaanse specialiteiten. Binnenkort starten er ook nog Madame Cocos, Momade Cupcakes en het Kroketloket.

 

Toch haakten in de afgelopen tweeënhalf jaar met name de versdetaillisten af. Oorzaak: vooral tegenvallende resultaten. Hieronder waren verscheidene gespecialiseerde versspeciaalzaken die bijzondere versproducten onder de aandacht brachten. Ondernemers uitten vorig jaar hun bezorgdheid over het concept. Jaarlijks bezoeken maar liefst negen miljoen mensen de Markthal, maar dat zijn vooral dagjesmensen en toeristen die wel komen kijken en wat eten, maar nauwelijks boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top