Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

 Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

Ook Fresh Food Friends verlaat de Markthal Rotterdam. Tegenvallende resultaten nekken de samenwerking van versspecialisten Schmidt Zeevis, horecaslager Meat Fresh Food Friends en Treuren Wild & Gevogelte.

Een reeks afhakers

Een gezonde exploitatie van de verswinkel met terras bleek niet mogelijk, stelt eigenaar Pascal Martens in ad.nl. "Het afbrokkelen van de versbeleving in de Markthal heeft teveel invloed gehad op de onderneming", zegt hij. "In de afgelopen 2,5 jaar heb ik gemerkt dat steeds meer Rotterdammers de Markthal links laten liggen."

 

Fresh FoodFriends is een volgende in de reeks versondernemers die de locatie inmiddels vaarwel zegden. Onlangs sloot de Wereld van Smaak, een ander beeldbepalend concept in de Markthal, nadat het door de rechtbank failliet werd verklaard.

 

Ook wereldwijde prijzen en nieuwkomers

De locatie aan de Binnenrotte hartje Rotterdam mag te kampen hebben met een reeks tegenvallers, internationaal gooit het concept hoge ogen en ontving het meerdere prestigeuze prijzen. Zo viel de Markthal, architectonisch zeker een hoogstandje, enkele weken geleden in Las Vegas nog in de prijzen met de titel 's werelds beste winkelcentrum.

 

Ook zijn er regelmatig nieuwkomers die een van de bijna honderd units in de Markthal betrekken. Zo startte een maand geleden de Pindakaaswinkel en op 1 juni begon delicatessenwinkel Ibericus met Spaanse specialiteiten. Binnenkort starten er ook nog Madame Cocos, Momade Cupcakes en het Kroketloket.

 

Toch haakten in de afgelopen tweeënhalf jaar met name de versdetaillisten af. Oorzaak: vooral tegenvallende resultaten. Hieronder waren verscheidene gespecialiseerde versspeciaalzaken die bijzondere versproducten onder de aandacht brachten. Ondernemers uitten vorig jaar hun bezorgdheid over het concept. Jaarlijks bezoeken maar liefst negen miljoen mensen de Markthal, maar dat zijn vooral dagjesmensen en toeristen die wel komen kijken en wat eten, maar nauwelijks boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top