Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Na Toblerone heeft met Maltesers een ander chocolade-icoon besloten om zijn verpakkingen in het Verenigd Koninkrijk lichter te maken. Klanten die vroeger een pakje van 121 gram kochten, moeten het nu voor dezelfde prijs stellen met 103 gram chocolade.

Stijgende prijzen ingrediënten

De verandering zou al voor de zomer zijn gebeurd, maar werd pas nu opgemerkt door de consument. Maltesers heeft zelf nooit publiek gemaakt dat de verpakkingen lichter zijn geworden. De prijs is daarentegen dezelfde gebleven.

 

Net als bij Toblerone wordt er gewezen naar de stijgende prijzen van de ingrediënten. “We proberen die hogere prijzen zo veel mogelijk intern op te lossen, maar soms moeten we de moeilijke beslissing maken om die ook door te rekenen aan onze kopers. Deze keer hebben we dat gedaan door de inhoud van de zakjes van enkele van onze producten te verkleinen, zodat het nog een betaalbare snack blijft”, zo klinkt het bij Mars Incorporated, het bedrijf achter de Maltesers.

 

Net als bij Toblerone zorgt de verandering voor heel wat ophef bij de consument, die zich vooral bedrogen voelt, omdat die niet op de hoogte is gebracht van de verandering. Bij Toblerone was er ook al heel wat te doen over de nieuwe vorm van de chocoladereep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top