Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Na Toblerone heeft met Maltesers een ander chocolade-icoon besloten om zijn verpakkingen in het Verenigd Koninkrijk lichter te maken. Klanten die vroeger een pakje van 121 gram kochten, moeten het nu voor dezelfde prijs stellen met 103 gram chocolade.

Stijgende prijzen ingrediënten

De verandering zou al voor de zomer zijn gebeurd, maar werd pas nu opgemerkt door de consument. Maltesers heeft zelf nooit publiek gemaakt dat de verpakkingen lichter zijn geworden. De prijs is daarentegen dezelfde gebleven.

 

Net als bij Toblerone wordt er gewezen naar de stijgende prijzen van de ingrediënten. “We proberen die hogere prijzen zo veel mogelijk intern op te lossen, maar soms moeten we de moeilijke beslissing maken om die ook door te rekenen aan onze kopers. Deze keer hebben we dat gedaan door de inhoud van de zakjes van enkele van onze producten te verkleinen, zodat het nog een betaalbare snack blijft”, zo klinkt het bij Mars Incorporated, het bedrijf achter de Maltesers.

 

Net als bij Toblerone zorgt de verandering voor heel wat ophef bij de consument, die zich vooral bedrogen voelt, omdat die niet op de hoogte is gebracht van de verandering. Bij Toblerone was er ook al heel wat te doen over de nieuwe vorm van de chocoladereep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.