Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Na Toblerone heeft met Maltesers een ander chocolade-icoon besloten om zijn verpakkingen in het Verenigd Koninkrijk lichter te maken. Klanten die vroeger een pakje van 121 gram kochten, moeten het nu voor dezelfde prijs stellen met 103 gram chocolade.

Stijgende prijzen ingrediënten

De verandering zou al voor de zomer zijn gebeurd, maar werd pas nu opgemerkt door de consument. Maltesers heeft zelf nooit publiek gemaakt dat de verpakkingen lichter zijn geworden. De prijs is daarentegen dezelfde gebleven.

 

Net als bij Toblerone wordt er gewezen naar de stijgende prijzen van de ingrediënten. “We proberen die hogere prijzen zo veel mogelijk intern op te lossen, maar soms moeten we de moeilijke beslissing maken om die ook door te rekenen aan onze kopers. Deze keer hebben we dat gedaan door de inhoud van de zakjes van enkele van onze producten te verkleinen, zodat het nog een betaalbare snack blijft”, zo klinkt het bij Mars Incorporated, het bedrijf achter de Maltesers.

 

Net als bij Toblerone zorgt de verandering voor heel wat ophef bij de consument, die zich vooral bedrogen voelt, omdat die niet op de hoogte is gebracht van de verandering. Bij Toblerone was er ook al heel wat te doen over de nieuwe vorm van de chocoladereep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top