Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen | RetailDetail

Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Sligro neemt in haar assortiment zeven soorten koelverse soep op van de Verspillingsfabriek. De fabriek bereikt met de producten nu ook out-of-home-, catering- en horecalocaties.

Van geredde groenten

De koelverse soepen van geredde groenten in de smaken paprika, broccoli, tomaten, ui, courgette, champignon en goulash zijn bij de groothandel verkrijgbaar onder het label De Verspillingsfabriek. Dezelfde soepen zijn sinds vorige maand eveneens bij foodservice groothandel Deli XL te bestellen. Ze zijn hier via de webshop verkrijgbaar in tweeliterverpakking.

 

Producten van geredde groenten staan ook in de supermarkt: enkele weken geleden lanceerde Jumbo ketchups van geredde tomaten. De soepen van de Verspillingsfabriek staan daarnaast onder de naam Barstensvol in de winkels van Emté, de supermarktformule van Sligro Food Group, en bij MCD supermarkten.

 

Verspillen in keten beperken

De Verspillingsfabriek in Veghel ging ruim een jaar geleden van start om voedselverspilling in de keten te beperken. Jaarlijks wordt er in Nederland minstens voor vijf miljard euro weg aan voedsel weggegooid: misvormde groenten, overschot van boeren, telers, tuinders, veilingen of reststromen van bijvoorbeeld professionele versnijders. Van deze restpartijen groenten maken chef-koks en collega’s met een afstand tot de arbeidsmarkt in de Verspillingsfabriek producten zoals koelverse soepen en sauzen.

 

Het ziet er naar uit dat samenwerking met diverse partijen langzaam resultaat gaat opleveren. Eind vorig jaar ondervond de locatie tegenvallende afzet en moeizame steun van retailers. De fabriek in Veghel maakt deel uit van de locatie THREE-SIXTY, waar ondernemers, studenten en startups samenwerken aan innovaties op het gebied van voedselverspilling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.