Ook Unilever zwicht voor Aldi

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Als één van de laatste grote merkfabrikanten heeft Unilever in Duitsland de stap gezet naar Aldi: voortaan liggen zowel bij Aldi Nord als Adi Süd producten van Knorr en Magnum in de rekken. 

Populaire merken

Dat Aldi de deuren opent voor grote merkfabrikanten is niet nieuw: op die manier hoopt de harddiscounter de toenemende concurrentie de baas te kunnen en een breder publiek aan te spreken. Recent nog kwam de retailer in het nieuws met de introductie van een modecollectie van Jette Joop – een evenement dat voor een ware toeloop zorgde in de winkels. 

 

Met de soepen en sauzen van Knorr, de ijsjes van Magnum en de verzorgingsproducten van Duschdas maken nu enkele van de populairste Duitse FMCG-merken hun opwachting bij Aldi. Of deze merken voor een overrompeling zullen zorgen, is twijfelachtig. Toch gaat het om een opmerkelijke zet, omdat Unilever tot nu toe de boot afhield en zelfs openlijk zijn beklag deed over de prijserosie veroorzaakt door de discounters. Andere retailers, zoals Edeka-topman Markus Mosa, reageren scherp op het initiatief van Unilever, melden onze Duitse collega’s van Lebensmittel Zeitung.


Ook in België zou Aldi gesprekken aanknopen met A-merkfabrikanten. Of dat de juiste strategie is, daarover lopen de meningen uiteen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Back to top