Ook Unilever zwicht voor Aldi | RetailDetail

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Als één van de laatste grote merkfabrikanten heeft Unilever in Duitsland de stap gezet naar Aldi: voortaan liggen zowel bij Aldi Nord als Adi Süd producten van Knorr en Magnum in de rekken. 

Populaire merken

Dat Aldi de deuren opent voor grote merkfabrikanten is niet nieuw: op die manier hoopt de harddiscounter de toenemende concurrentie de baas te kunnen en een breder publiek aan te spreken. Recent nog kwam de retailer in het nieuws met de introductie van een modecollectie van Jette Joop – een evenement dat voor een ware toeloop zorgde in de winkels. 

 

Met de soepen en sauzen van Knorr, de ijsjes van Magnum en de verzorgingsproducten van Duschdas maken nu enkele van de populairste Duitse FMCG-merken hun opwachting bij Aldi. Of deze merken voor een overrompeling zullen zorgen, is twijfelachtig. Toch gaat het om een opmerkelijke zet, omdat Unilever tot nu toe de boot afhield en zelfs openlijk zijn beklag deed over de prijserosie veroorzaakt door de discounters. Andere retailers, zoals Edeka-topman Markus Mosa, reageren scherp op het initiatief van Unilever, melden onze Duitse collega’s van Lebensmittel Zeitung.


Ook in België zou Aldi gesprekken aanknopen met A-merkfabrikanten. Of dat de juiste strategie is, daarover lopen de meningen uiteen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.