Ook Unilever zwicht voor Aldi | RetailDetail

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Als één van de laatste grote merkfabrikanten heeft Unilever in Duitsland de stap gezet naar Aldi: voortaan liggen zowel bij Aldi Nord als Adi Süd producten van Knorr en Magnum in de rekken. 

Populaire merken

Dat Aldi de deuren opent voor grote merkfabrikanten is niet nieuw: op die manier hoopt de harddiscounter de toenemende concurrentie de baas te kunnen en een breder publiek aan te spreken. Recent nog kwam de retailer in het nieuws met de introductie van een modecollectie van Jette Joop – een evenement dat voor een ware toeloop zorgde in de winkels. 

 

Met de soepen en sauzen van Knorr, de ijsjes van Magnum en de verzorgingsproducten van Duschdas maken nu enkele van de populairste Duitse FMCG-merken hun opwachting bij Aldi. Of deze merken voor een overrompeling zullen zorgen, is twijfelachtig. Toch gaat het om een opmerkelijke zet, omdat Unilever tot nu toe de boot afhield en zelfs openlijk zijn beklag deed over de prijserosie veroorzaakt door de discounters. Andere retailers, zoals Edeka-topman Markus Mosa, reageren scherp op het initiatief van Unilever, melden onze Duitse collega’s van Lebensmittel Zeitung.


Ook in België zou Aldi gesprekken aanknopen met A-merkfabrikanten. Of dat de juiste strategie is, daarover lopen de meningen uiteen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De suikerproducent speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving. Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”

Becel komt (een beetje) in Belgische handen

25/04/2018

Ook de Belgische Frère-familie krijgt nu een vinger in de pap bij Flora Food Group (FFG), de margarinedivisie die Unilever verkoopt aan het Amerikaanse KKR. De GBL-holding injecteert een kwart miljard euro en verwerft zo een aandeel van 3,7%.

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.