Ook Unilever zwicht voor Aldi

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Als één van de laatste grote merkfabrikanten heeft Unilever in Duitsland de stap gezet naar Aldi: voortaan liggen zowel bij Aldi Nord als Adi Süd producten van Knorr en Magnum in de rekken. 

Populaire merken

Dat Aldi de deuren opent voor grote merkfabrikanten is niet nieuw: op die manier hoopt de harddiscounter de toenemende concurrentie de baas te kunnen en een breder publiek aan te spreken. Recent nog kwam de retailer in het nieuws met de introductie van een modecollectie van Jette Joop – een evenement dat voor een ware toeloop zorgde in de winkels. 

 

Met de soepen en sauzen van Knorr, de ijsjes van Magnum en de verzorgingsproducten van Duschdas maken nu enkele van de populairste Duitse FMCG-merken hun opwachting bij Aldi. Of deze merken voor een overrompeling zullen zorgen, is twijfelachtig. Toch gaat het om een opmerkelijke zet, omdat Unilever tot nu toe de boot afhield en zelfs openlijk zijn beklag deed over de prijserosie veroorzaakt door de discounters. Andere retailers, zoals Edeka-topman Markus Mosa, reageren scherp op het initiatief van Unilever, melden onze Duitse collega’s van Lebensmittel Zeitung.


Ook in België zou Aldi gesprekken aanknopen met A-merkfabrikanten. Of dat de juiste strategie is, daarover lopen de meningen uiteen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dagvers nu ook in Brussel en Gent

24/01/2018

Na Antwerpen maakt de coöperatieve vereniging Dagvers, die gezonde en biologische maaltijden aan huis levert, bekend dat ze voortaan ook in Brussel en Gent actief zal zijn.

Frites Atelier van Sergio Herman wil Europa inpalmen

24/01/2018

De Frites Atelier-keten van kok Sergio Herman blijkt een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De volgende stap moet een uitbreiding naar steden als Barcelona en Berlijn worden.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Back to top