Opening eerste 'Brugse Zot Café' in China

Opening eerste 'Brugse Zot Café' in China

Brouwerij De Halve Maan heeft in China een 'Brugse Zot Café' geopend in het Muunas Resort, een domein dat wijn en speciaalbieren promoot. Vorig jaar opende al een gelijkaardig café zijn deuren in Japan.

Gaandeweg China veroveren

De Brugse brouwerij heeft haar samenwerking met de familie Dong verlengd, die het 'Brugse Zot'-speciaalbier verdeelt en promoot. Kers op de taart is de opening gisteren van het allereerste 'Brugse Zot Café' in China, in een resort dat ook al eigendom is van de Dongs.

 

De Halve Maan is al meer dan vijf jaar actief op de Chinese markt en de bieren Brugse Zot en Straffe Hendrik kennen er een groeiende populariteit. Ook in Peking en Sjanghai bouwde de brouwerij dit jaar haar activiteiten nog uit. Vanaf volgend jaar zullen beide bieren in meer dan tien Chinese provincies te verkrijgen zijn.

 

Met dit akkoord zet Brouwerij De Halve Maan haar expansie op de Aziatische markt verder: na de succesvolle opening van het eerste 'Brugse Zot Café' in Japan (foto) in mei vorig jaar stijgt ook daar de populariteit van het relatief lichte bier. Ook Zuid-Korea, Thailand, Singapore en Hongkong importeren intussen de bieren van de Brugse brouwer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top