Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“O, That’s Good”

Het nieuwe gamma krijgt de naam “O, That’s Good” en wil een gezonde toets geven aan 'comfort food'. Het omvat onder meer aardappelpuree met bloemkool en een romige parmezaanpasta met puree van witte bonen of nog een soep van broccoli en cheddar met butternutpompoen. Allemaal zonder kunstmatige smaak- of kleurstoffen.

 

Dat de deal tussen de voedingsgigant en de mediafiguur veel meer is dan alleen maar een marketingstunt, bewijst het feit dat Oprah Winfrey zelf mee de recepten uitwerkte en zelfs afreisde naar de testkeukenfaciliteiten in Chicago, zo vertelde de tv-figuur aan Amerikaanse journalisten.

 

Met de steun van Oprah Winfrey hoopt Kraft Heinz eindelijk weer aan te knopen met omzetgroei. Sinds de fusie van Kraft en Heinz in 2015, op aansturen van beleggingsgoeroe Warren Buffett, trappelt het bedrijf ter plaatse.

 

Weight Watchers

Voor Oprah Winfrey is het lang niet het eerste uitstapje in de voedingswereld. De tv-ster nam in 2015 een belang van ongeveer 10% in Weight Watchers en is sindsdien het gezicht van het merk.

 

Met succes; getuige de recentste kwartaalresultaten van de Amerikaanse dieetclub. Die zag zijn ledenaantal met een vijfde groeien en boekte een omzetgroei van 12%. Ook op de beurs is het Oprah-effect duidelijk: de aandelen van Weight Watchers noteren dit jaar al 300% hoger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. De dranken komen nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”, zo waarschuwt hij.

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand met de hulp van de Amerikaanse startup Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top