Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“O, That’s Good”

Het nieuwe gamma krijgt de naam “O, That’s Good” en wil een gezonde toets geven aan 'comfort food'. Het omvat onder meer aardappelpuree met bloemkool en een romige parmezaanpasta met puree van witte bonen of nog een soep van broccoli en cheddar met butternutpompoen. Allemaal zonder kunstmatige smaak- of kleurstoffen.

 

Dat de deal tussen de voedingsgigant en de mediafiguur veel meer is dan alleen maar een marketingstunt, bewijst het feit dat Oprah Winfrey zelf mee de recepten uitwerkte en zelfs afreisde naar de testkeukenfaciliteiten in Chicago, zo vertelde de tv-figuur aan Amerikaanse journalisten.

 

Met de steun van Oprah Winfrey hoopt Kraft Heinz eindelijk weer aan te knopen met omzetgroei. Sinds de fusie van Kraft en Heinz in 2015, op aansturen van beleggingsgoeroe Warren Buffett, trappelt het bedrijf ter plaatse.

 

Weight Watchers

Voor Oprah Winfrey is het lang niet het eerste uitstapje in de voedingswereld. De tv-ster nam in 2015 een belang van ongeveer 10% in Weight Watchers en is sindsdien het gezicht van het merk.

 

Met succes; getuige de recentste kwartaalresultaten van de Amerikaanse dieetclub. Die zag zijn ledenaantal met een vijfde groeien en boekte een omzetgroei van 12%. Ook op de beurs is het Oprah-effect duidelijk: de aandelen van Weight Watchers noteren dit jaar al 300% hoger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.