Overnemer L’Artisane wil groei pizzamaker versnellen | RetailDetail

Overnemer L’Artisane wil groei pizzamaker versnellen

Overnemer L’Artisane wil groei pizzamaker versnellen

Pizzaproducent L’Artisane Food uit Courcelles is overgenomen door Arc Food Invest. De groep rond Christophe Mottint wil de groei van het Waalse bedrijf versnellen.

Achtduizend pizza’s per dag

Momenteel worden in Courcelles door 45 werknemers zo’n 8.000 pizza’s per dag geproduceerd. De producten, die geen smaakversterkers of bewaarmiddelen bevatten, liggen onder meer in de rekken bij Colruyt, Spar, Match, Intermarché en AD Delhaize. Voorts is het bedrijf ook aanwezig in Frankrijk en Luxemburg.

 

Overnemer Arc Food Invest wil de ontwikkeling van L’Artisane Food nu echter versnellen en dit zowel in België als daarbuiten. De overnemers zeggen daarbij de waarden van het bedrijf, authenticiteit, respect en transparantie, te zullen bewaren.

 

L’Artisane verkocht aanvankelijk vers gemaakte pizza’s en lasagnes op lokale markten. Sinds 1997 komt daar ook de distributie via Belgische supermarkten en export bij. L’Artisane boekte in 2012 een nettowinst van 209.000 euro.

 

Mottint is nieuwe topman

Christophe Mottint, die de grootste aandeelhouder van Arc Food Invest is, wordt de nieuwe algemeen directeur van L’Artisane. Hij werkte voordien bij bpost, Sara Lee en Danone. Bij dat laatste was hij onder meer verantwoordelijk voor de merken Prince, Cent-Wafers, Pim’s, Chacha, Mikado en Tuc.

 

Arc Food Invest werd eerder dit jaar opgericht door drie zakenlui die ervaring opdeden in fast moving consumer goods bij Coca-Cola, Danone, Unilever en Sara Lee. Het gaat om Christophe Mottint, Alain Audit en Raymond Bastiaens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.