Panos vervangt klantenkaart door app

Panos vervangt klantenkaart door app

Panos vervangt klantenkaart door app

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

 

Digitale dialoog met de klanten

Met de Panos-app sparen klanten gemakkelijk punten: het volstaat na elke aankoop de digitale kaart te scannen aan de kassa. Elke gespendeerde euro is dan 10 punten waard. Wanneer een klant bijvoorbeeld 275 punten heeft gespaard, kan hij in de app een QR-code activeren voor een gratis croissant. “Die gratis Panos-producten stellen we aan hen voor op basis van hun persoonlijke voorkeuren”, zegt marketingdirecteur Ab Polspoel. "Zo zullen vegetariërs bijvoorbeeld geen gratis worstenbroodje als suggestie krijgen.”

 

Panos maakt er geen geheim van dat het via deze weg zijn klanten nog beter en persoonlijker wil leren kennen. “In hun inbox ontvangen ze bijvoorbeeld updates over nieuwe producten die passen bij hun smaakprofiel. We zullen af en toe ook enquêtes toevoegen. Zo creëren we een rechtstreekse dialoog en vragen we naar de verwachtingen van onze klanten rond bijvoorbeeld veganistische producten”, aldus Polspoel.

 

De nieuwe app vervangt na 23 jaar het oude klantenprogramma, waarin zeker 37.000 klanten geregeld hun geregistreerde plastic klantenkaart boven haalden. Zij kunnen vlot overstappen op het digitale programma: alle reeds gespaarde punten worden eenvoudig overgezet naar de app door de oude klantenkaart te scannen met de smartphone.

 

In 75 Panos City-vestigingen

Voorlopig is het nieuwe spaarprogramma enkel gekoppeld aan het digitale kassasysteem van 75 Panos City-shops. Via geolocatie toont de app trouwens automatisch de dichtstbijzijnde deelnemende Panos. Het is wel de bedoeling om de app stelselmatig uit te rollen naar de andere Panos-formats.

 

Panos, een franchisemerk van Deli NV en onderdeel van La Lorraine Bakery Group, telt momenteel 275 verkooppunten in België, Hongarije, Luxemburg, Nederland, Slovakije en Tsjechië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.