Papa John’s Pizza start Nederlandse uitrol | RetailDetail

Papa John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa  John’s Pizza start Nederlandse uitrol

Papa John’s Pizza opent vandaag zijn tweede Nederlandse vestiging in Amsterdam Noord. Volgende week maandag komt er meteen een derde locatie en volgend jaar moet de uitrol nog sneller gaan.

Meer restaurants volgen

De tweede zaak in Amsterdam opent vandaag in Mosveld, een nieuw wijkwinkelcentrum dat voorziet in de dagelijkse behoeften van bewoners van de wijken Volewijck, Buiksloterham en Overhoeks. De eerste Nederlandse locatie begon dit jaar in juli al in de Amsterdamse Rivierenbuurt. Volgende week maandag is Diemen aan de beurt en begin volgend jaar gaan nog ruim tien pizzarestaurants in Amsterdam en Utrecht van start.  Papa John’s Pizza wil in Nederland zo’n honderd vestigingen openen.

 

De Amerikaanse franchiseketen heeft ook plannen voor franchising in België, Duitsland, Polen en Tsjechië. De franchiseformule telt momenteel rond 475 zaken in Cyprus, Frankrijk, Ierland, Nederland, Spanje, Turkije en het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd heeft Papa John’s Pizza bijna 5000 restaurants in veertig landen, waaronder 1500 vestigingen buiten de VS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.