Passoã verzacht de bescheiden halfjaarlijkse groei van Bols

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken
Shutterstock

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Passoã maakt het mooie weer

Tijdens de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar 2017-2018, dat loopt van 1 april tot 30 september 2017, noteerde Lucas Bols een nettowinst van 8,7 miljoen euro (+12,4%). De omzetstijging van 23,8% naar 48,8 miljoen euro dankt Bols echter bijna volledig aan de toevoeging van de populaire likeur Passoã.

 

In december vorig jaar bracht Rémy Cointreau alle activiteiten van Passoã onder bij Bols: een samenwerking die zijn vruchten afwerpt, zo blijkt. Het likeurmerk wordt in ruim veertig landen verkocht en neemt een groot deel van de wereldwijde omzetgroei (+ 35%) van de Bols-merken voor zijn rekening.

 

Bols kijkt de tweede helft van het boekjaar voorzichtig positief tegemoet: zowel in West-Europa als in de Verenigde Staten, Azië en de opkomende markten verwacht de producent dat de omzet in het lopende boekjaar verder zal stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.