Peeters-Govers opent Albert Heijn in Wemmel | RetailDetail

Peeters-Govers opent Albert Heijn in Wemmel

Peeters-Govers opent Albert Heijn in Wemmel

Binnenkort opent in Wemmel nabij Brussel een nieuwe vestiging van Albert Heijn. Die zal uitgebaat worden door kruideniersfamilie Peeters-Govers, die eerder al vier van de eigen winkels ombouwde naar het Nederlandse supermarktconcept.

Lange stilte

De nieuwe supermarkt in Wemmel is de eerste Albert Heijn die sinds vorige zomer officieel wordt aangekondigd. Sindsdien ging de aandacht bij Ahold vooral naar de fusie met Delhaize, maar nu lijken de expansieplannen opnieuw op gang te komen.

 

Voor de opening in Wemmel, meteen ook de eerste Albert Heijn in de rand rond Brussel, is Peeters-Govers op zoek naar een vijftigtal nieuwe medewerkers.

 

Wat na 2019?

Het is nog maar de vraag of de nieuwe winkel een lang leven beschoren is, want bij Ahold Delhaize is voorlopig nog geen beslissing genomen over de toekomst van de keten in België. Die beslissing wordt ten vroegste in de eerste helft van 2019 genomen. Ahold Delhaize wil de komende jaren dan ook vooral investeren in het verder uitbouwen van Delhaize in België. Daarbij zullen ook elementen uit Albert Heijn hun weg vinden naar de Belgische keten. Mogelijk worden alle Belgische activiteiten binnen enkele jaren ondergebracht bij Delhaize, al houdt dat Ahold Delhaize dus niet tegen om voorlopig nog nieuwe filialen van Albert Heijn te openen in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.