Pepsi opent trendy loungebar

Pepsi opent trendy loungebar

Pepsi gaat dit voorjaar een bar-restaurant openen in het hippe Meatpacking District in New York. Is het meer dan een stunt?

 

The Kola House

Het frisdrankmerk maakte de plannen vorige week bekend. De nieuwe eet- en drankgelegenheid zal The Kola House heten, naar de kolanoot die ooit aan de oorsprong van het colarecept lag (maar die er nu wellicht niet meer in zit). 


De loungebar zal cocktails serveren op basis van Pepsi, en gerechten die erbij passen – of die aansluiting vinden bij de merkwereld van Pepsi. Daartoe heeft het merk de beroemde mixoloog Alex Ott onder de arm genomen. 

 

Belevingsruimte

The Kola House wordt een echte belevings- en ontmoetingsruimte, die ook plaats biedt aan concerten en events in samenwerking met Live Nation. Naast het flagshiprestaurant in New York zou The Kola House ook pop-uplocaties openen op grote events, zoals het festival Lollapalooza


Op deze manier hoopt Pepsi weer aansluiting te vinden met een jongere generatie consumenten. Een zakenmodel op zich zal de horeca-activiteit van Pepsi dus wellicht niet worden, wel een manier om de marketingpropositie van het merk een verjongingskuur te bezorgen en de innovatiekracht van het bedrijf een boost te geven. 


In elk geval moeten de traditionele frisdrankmerken iets doen. Ze verliezen in de VS al tien jaar aan een stuk omzet en marktaandeel aan andere drankjes, die scoren met een hipper of gezonder imago: energiedrankjes, smoothies, koffie…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top