Pepsi opent trendy loungebar

Pepsi opent trendy loungebar

Pepsi gaat dit voorjaar een bar-restaurant openen in het hippe Meatpacking District in New York. Is het meer dan een stunt?

 

The Kola House

Het frisdrankmerk maakte de plannen vorige week bekend. De nieuwe eet- en drankgelegenheid zal The Kola House heten, naar de kolanoot die ooit aan de oorsprong van het colarecept lag (maar die er nu wellicht niet meer in zit). 


De loungebar zal cocktails serveren op basis van Pepsi, en gerechten die erbij passen – of die aansluiting vinden bij de merkwereld van Pepsi. Daartoe heeft het merk de beroemde mixoloog Alex Ott onder de arm genomen. 

 

Belevingsruimte

The Kola House wordt een echte belevings- en ontmoetingsruimte, die ook plaats biedt aan concerten en events in samenwerking met Live Nation. Naast het flagshiprestaurant in New York zou The Kola House ook pop-uplocaties openen op grote events, zoals het festival Lollapalooza


Op deze manier hoopt Pepsi weer aansluiting te vinden met een jongere generatie consumenten. Een zakenmodel op zich zal de horeca-activiteit van Pepsi dus wellicht niet worden, wel een manier om de marketingpropositie van het merk een verjongingskuur te bezorgen en de innovatiekracht van het bedrijf een boost te geven. 


In elk geval moeten de traditionele frisdrankmerken iets doen. Ze verliezen in de VS al tien jaar aan een stuk omzet en marktaandeel aan andere drankjes, die scoren met een hipper of gezonder imago: energiedrankjes, smoothies, koffie…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top