PepsiCo lanceert nieuw premium watermerk | RetailDetail

PepsiCo lanceert nieuw premium watermerk

PepsiCo lanceert nieuw premium watermerk

Drankenproducent PepsiCo gaat een nieuw premium watermerk lanceren met Lifewtr, waarmee het blijkbaar vooral de concurrentie wil aangaan met het Smartwater van eeuwige concurrent Coca-Cola.

Wisselend design

Het nieuwe merk zal in februari gelanceerd worden en moet volgens PepsiCo vooral opvallen dankzij het label. Het logo zal immers vaak veranderen, waarbij verschillende opkomende artiesten de kans krijgen om nieuwe ontwerpen te creëren. PepsiCo wil het design verschillende keren per jaar aanpassen, waarbij er steeds drie nieuwe ontwerpen worden gelanceerd. De eerste drie ontwerpen zijn van de hand van Jason Woodside, het duo Craig & Karl en Momo.

 

“Lifewtr is een grote opportuniteit voor ons en een opwindende grote wereldwijde gok, en we hebben er hard aan gewerkt om een ervaring te creëren die de juiste mix van een pure smaak combineert met een in het oog springende verpakking”, zegt Brad Jakeman, voorzitter van de drankendivisie bij PepsiCo.

 

PepsiCo heeft trouwens al een water dat verkocht wordt onder de naam SoBe Lifewater. Dat merk zal in de toekomst een herlancering krijgen, waarbij het woord Lifewater uit de merknaam zal verdwijnen, om verwarring bij de consument te vermijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.