Pernod Ricard neemt Monkey 47 over | RetailDetail

Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Drankenproducten Pernod Ricard heeft een overeenkomst getekend voor de overname van de meerderheid van de aandelen van de gin Monkey 47. Die Duitse gin moet zorgen voor nieuwe groei in het sterk opkomende gin-segment.

“Dezelfde waarden”

“Al sinds 2011 bewonderen we de ontwikkeling van Monkey 47 en zijn we blij om samen met onze partner de toekomst van dit fantastische merk te kunnen vormgeven. We delen dezelfde waarden die de reden zijn voor het succes van Monkey 47 zoals authenticiteit, ondernemingszin en passie voor kwaliteit”, zegt Alexandre Ricard, voorzitter en CEO van Pernod Ricard.

 

Ook bij Monkey 47 zijn ze zeer tevreden over de nieuwe samenwerking tussen de twee partijen. “De samenwerking met Pernod Ricard was een persoonlijke beslissing. Het bedrijf onder leiding van Alexandre Ricard onderscheidt zich onder andere door een sterke ondernemingszin. Pernod Ricard is een partner die met veel respect en passie leeft voor merken en dat is voor hen van essentieel belang”, aldus Alexander Stein,  de oprichter van Monkey 47.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.