Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Drankenproducten Pernod Ricard heeft een overeenkomst getekend voor de overname van de meerderheid van de aandelen van de gin Monkey 47. Die Duitse gin moet zorgen voor nieuwe groei in het sterk opkomende gin-segment.

“Dezelfde waarden”

“Al sinds 2011 bewonderen we de ontwikkeling van Monkey 47 en zijn we blij om samen met onze partner de toekomst van dit fantastische merk te kunnen vormgeven. We delen dezelfde waarden die de reden zijn voor het succes van Monkey 47 zoals authenticiteit, ondernemingszin en passie voor kwaliteit”, zegt Alexandre Ricard, voorzitter en CEO van Pernod Ricard.

 

Ook bij Monkey 47 zijn ze zeer tevreden over de nieuwe samenwerking tussen de twee partijen. “De samenwerking met Pernod Ricard was een persoonlijke beslissing. Het bedrijf onder leiding van Alexandre Ricard onderscheidt zich onder andere door een sterke ondernemingszin. Pernod Ricard is een partner die met veel respect en passie leeft voor merken en dat is voor hen van essentieel belang”, aldus Alexander Stein,  de oprichter van Monkey 47.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aantal drakenhandels voorbije tien jaar met 6 procent gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6 procent gedaald. Dat blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Daarnaast is het aantal drankenhandels met personeel wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Back to top