Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Drankenproducten Pernod Ricard heeft een overeenkomst getekend voor de overname van de meerderheid van de aandelen van de gin Monkey 47. Die Duitse gin moet zorgen voor nieuwe groei in het sterk opkomende gin-segment.

“Dezelfde waarden”

“Al sinds 2011 bewonderen we de ontwikkeling van Monkey 47 en zijn we blij om samen met onze partner de toekomst van dit fantastische merk te kunnen vormgeven. We delen dezelfde waarden die de reden zijn voor het succes van Monkey 47 zoals authenticiteit, ondernemingszin en passie voor kwaliteit”, zegt Alexandre Ricard, voorzitter en CEO van Pernod Ricard.

 

Ook bij Monkey 47 zijn ze zeer tevreden over de nieuwe samenwerking tussen de twee partijen. “De samenwerking met Pernod Ricard was een persoonlijke beslissing. Het bedrijf onder leiding van Alexandre Ricard onderscheidt zich onder andere door een sterke ondernemingszin. Pernod Ricard is een partner die met veel respect en passie leeft voor merken en dat is voor hen van essentieel belang”, aldus Alexander Stein,  de oprichter van Monkey 47.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top