Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi' | RetailDetail

Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi'

Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi'
Foto: Aldi België

Aldi lanceert in België een eigen personeelsmagazine. Met het driemaandelijkse magazine Vivaldi wil de discountketen de Belgische medewerkers dichter bij elkaar brengen.

 

Ambassadeurs sporen verhalen op

Sinds kort heeft Aldi in België een eigen communicatieafdeling en het eigen medewerkersblad is een van haar eerste wapenfeiten. Het magazine heeft als doelstellingen "te informeren, te inspireren en te verenigen, met inspirerende getuigenissen, boeiende reportages en interessante dossiers". “Het magazine toont het leven zoals het is bij Aldi België”, klinkt het bij de lancering. Voor de inhoud wordt gewerkt met een systeem van ambassadeurs: “Elke regionale hoofdzetel koos een ambassadeur, een persoon die goed weet wat er reilt en zeilt binnen Aldi en wat er leeft bij onze medewerkers. Die ambassadeurs maken deel uit van onze redactieraad”, legt Isabel Henderick van Aldi België uit.

 

Het magazine zal vier keer per jaar verschijnen en heeft een oplage van 7.000 exemplaren. Alle medewerkers van Aldi in België ontvangen het magazine. De eerste editie is net verschenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.