Picard Surgelés opent eerste Antwerpse winkel | RetailDetail

Picard Surgelés opent eerste Antwerpse winkel

Picard Surgelés opent eerste Antwerpse winkel

De Franse diepvrieswinkelketen Picard Surgelés heeft zijn eerste filiaal in Antwerpen geopend en ziet België als expansieland bij uitstek. De Fransen denken daarbij meer slaagkansen te hebben dan het onlangs failliet verklaarde O'Cool.

België en Zweden expansielanden bij uitstek

Eerder opende er al een Picard in Brasschaat en er zijn ook plannen voor winkels in Mortsel en Brugge. Binnen vijf jaar moet het aantal Belgische winkels van tien naar zestig gestegen zijn, goed voor 200 extra jobs. "We denken dat Belgen grotendeels dezelfde behoeften hebben op gastronomisch vlak als Fransen", zei Philippe Pauze, voorzitter en algemeen directeur van Picard aan De Morgen. "Ze verwachten zowel een hoge kwaliteit als innovatie en dat kunnen wij hen bieden."

 

Voorlopig verkoopt Picard Diepvries in België een deel van het assortiment voor de Franse markt, maar als het concept succesvol is in België wil gedelegeerd bestuurder Frédéric Bobée ook lokaal producten laten ontwikkelen.

 

In Frankrijk is Picard Diepvries een bekende keten met momenteel 910 vestigingen en dat aantal groeit elk jaar nog met ongeveer 20 nieuwe winkels. Ook in Italië zijn er al winkels van Picard en nu worden België en Zweden aanzien als de volgende landen waar het merk sterk wil uitbreiden. In Franstalig België waren er al langer filialen van Picard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.