Picard Surgelés wil zestig winkels in België | RetailDetail

Picard Surgelés wil zestig winkels in België

Picard Surgelés wil zestig winkels in België

De Franse diepvriesgroep Picard Surgelés wil tegen 2017 een netwerk van een zestigtal winkels hebben in België. Na het succes van de eerste twee testwinkels is een uitbreiding binnen de diepvrieshongerige Belgische markt niet meer dan logisch voor de Fransen.

Vooral focus op Brussel

De eerste twee testwinkels zijn al open sinds Waterloo (juni) en Sint-Lambrechts-Woluwe (september). Nog voor het jaareinde zal dat aantal verdubbelen. Ook de twee nieuwe winkels zullen in het Brusselse opengaan. In 2013 plant Picard een tiental winkelopeningen, onder meer in Gent en Antwerpen. De nieuwe winkels zorgen meteen voor werkgelegenheid voor 200 mensen.

 

De Franse groep ziet heel wat potentieel in de onze markt: Belgen kopen 50 kilogram diepvriesproducten per jaar, tegenover maar 35 kilogram voor Fransen. Bovendien neemt de Belgische markt nog met 3% à 5% per jaar toe.

 

De verkooppunten van Picard hebben een oppervlakte van zo’n 250 m². Daarmee zijn ze merkelijk kleiner dan die van concurrent O’Cool, die aan meer dan het dubbele zit. Picard geeft toe dat het een eventuele overname heeft overwogen van O’Cool, dat zwaar in financiële problemen zit. Die ging echter uiteindelijk, zoals bekend, niet door.

 

Expansie naar het Noorden

Met de expansie naar België is het uitbreidingsverhaal niet af: in 2013 wil Picard ook actief worden in Zweden. Picard Surgelés is al actief in Frankrijk (meer dan 900 winkels) en Italië (45).

 

Picard Surgelés realiseerde in het boekjaar 2011-2012 een omzet van 1,3 miljard euro met een assortiment aan diepvriesgroenten en – vlees. Naast de klassieke producten heeft de keten ook biologische, zoutvrije en vegetarische schotels in zijn gamma, evenals een aanbod voor baby’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top