Picnic in april naar zeven nieuwe steden | RetailDetail

Picnic in april naar zeven nieuwe steden

Picnic in april naar zeven nieuwe steden

Online supermarkt Picnic blijft werk maken van expansie: in april gaat het in één klap zeven nieuwe steden toevoegen. Dan gaat de boodschappendienst ook klanten in Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn bedienen.

 

Groen imago

De bedoeling van Picnic is om dit jaar in tien tot vijftien nieuwe steden van start te gaan. Volgens medeoprichter Joris Beckers bedient Picnic momenteel al 25.000 klanten. Daar gaan er binnenkort dus een heel pak bijkomen.

 

Picnic verloochent daarbij wel zijn groene imago niet. Zo blijft het boodschappen leveren met elektrische wagens. “Wij zijn hierdoor groener dan wanneer klanten met de auto hun boodschappen doen bij de traditionele supermarkt. Ook voorkomen wij voedselverspilling: supermarkten gooien gebakken brood dat niet verkocht wordt weg, wij leveren op maat”, zegt Beckers aan het FD.

 

Ondanks de sterke expansie zit Picnic nog steeds in een vrij kleine markt. Zo zou momenteel slechts 1,6 procent van de dagelijkse bestedingen aan boodschappen in de Randstad via webwinkels gebeuren. Dat is wel al een forse groei sinds 2011, toen dat nog maar de helft was. In Amersfoort, waar Picnic actief is, is dat zelfs al 3,4 procent ten opzichte van 0,7 procent in 2011.

 

Begin dit jaar maakte Picnic nog enkele cijfers bekend, die de enorme groei van het bedrijf moesten aantonen. Zo steeg het klantenbestand met 450 procent en het aantal orders met maar liefst 1.152 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.