Picnic begint tweede dc in Utrecht | RetailDetail

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic neemt in Utrecht haar tweede distributiecentrum van ruim 7000 m² in gebruik, dat voor extra logistieke capaciteit moet zorgen voor gekoelde en houdbare producten en de websuper een duwtje in de rug voor snellere groei moet geven.  

Extra capaciteit voor groei

Op de nieuwe locatie op industrieterrein Lage Weide worden de orders met gekoelde en houdbare producten voor de Picnic-klanten verzameld en vervoerd naar lokale hubs in de steden. Van hieruit gaan de  bestellingen vervolgens met een negentigtal elektrische bezorgautootjes naar de klanten thuis. De klanten kiezen zelf welke rit het beste uitkomt en ze weten tot op een half uur precies wanneer de boodschappen bij hen aan de deur worden afgeleverd. De bezorging is gratis, omdat de klanten van Picnic de bestelketen aansturen. 

 

Het nieuwe distributiecentrum is een aanvulling van het huidige centrum in Nijkerk, dat is ondergebracht bij een deel van het distributiecentrum van Boni-supermarkten. Picnic wil in de toekomst tevens een geautomatiseerd distributiecentrum openen.

 

Verder Nederland in

De extra ruimte in Utrecht geeft Picnic gelegenheid om verder uit te breiden in Nederland: de online supermarkt gaat vanaf volgende maand bestelde boodschappen bezorgen in wijken van Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Hierna volgen Veenendaal, Ede en Bennekom. Later dit jaar komen Gouda, Zoetermeer, Lelystad en Apeldoorn voor thuisbezorging aan de beurt.

 

Picnic startte in september 2015 als eerste websupermarkt in Nederland. De formule groeide eind vorig jaar tot 24.000 klanten, die goed waren voor de verwerking van ongeveer 225.000 orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.