Picnic begint tweede dc in Utrecht | RetailDetail

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic begint tweede dc in Utrecht

Picnic neemt in Utrecht haar tweede distributiecentrum van ruim 7000 m² in gebruik, dat voor extra logistieke capaciteit moet zorgen voor gekoelde en houdbare producten en de websuper een duwtje in de rug voor snellere groei moet geven.  

Extra capaciteit voor groei

Op de nieuwe locatie op industrieterrein Lage Weide worden de orders met gekoelde en houdbare producten voor de Picnic-klanten verzameld en vervoerd naar lokale hubs in de steden. Van hieruit gaan de  bestellingen vervolgens met een negentigtal elektrische bezorgautootjes naar de klanten thuis. De klanten kiezen zelf welke rit het beste uitkomt en ze weten tot op een half uur precies wanneer de boodschappen bij hen aan de deur worden afgeleverd. De bezorging is gratis, omdat de klanten van Picnic de bestelketen aansturen. 

 

Het nieuwe distributiecentrum is een aanvulling van het huidige centrum in Nijkerk, dat is ondergebracht bij een deel van het distributiecentrum van Boni-supermarkten. Picnic wil in de toekomst tevens een geautomatiseerd distributiecentrum openen.

 

Verder Nederland in

De extra ruimte in Utrecht geeft Picnic gelegenheid om verder uit te breiden in Nederland: de online supermarkt gaat vanaf volgende maand bestelde boodschappen bezorgen in wijken van Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Hierna volgen Veenendaal, Ede en Bennekom. Later dit jaar komen Gouda, Zoetermeer, Lelystad en Apeldoorn voor thuisbezorging aan de beurt.

 

Picnic startte in september 2015 als eerste websupermarkt in Nederland. De formule groeide eind vorig jaar tot 24.000 klanten, die goed waren voor de verwerking van ongeveer 225.000 orders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".