Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland
Picnic

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

 

Winst verwacht binnen zes maanden 

Een maand na de officiële aankondiging is Picnic Duitsland een feit: voortaan beleveren een twintigtal Picnic-busjes twee to drie middelgrote steden in Noordrijn-Westfalen. Op korte termijn komen daar nog eens tien wagentjes bij, die in 2019 in twintig Duitse steden aan huis zullen leveren. De nieuwe topman van Picnic Duitsland steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken: al binnen zes maanden moeten de eerste Duitse Picnic-locaties het bedrijf winst opleveren.

 

Geen enkele concurrent van Picnic is er tot op heden in geslaagd om winst te maken met het leveren van online bestelde levensmiddelen in de regio, maar de Duitse pers schat de kansen van het Nederlandse Picnic alvast hoog in. Dat het bedrijf al zo snel na de oprichting in 2015 een monsterbedrag van 100 miljoen euro wist op te halen, maakt indruk bij analisten die - net als Picnic zelf - sterk groeipotentieel zien in de onderbediende Duitse regio.

 

Tilburg en Breda

Ook in Nederland zit Picnic niet stil: de websupermarkt breidt uit naar Noord-Brabant, te beginnen met de steden Breda en Tilburg. Daar zullen vanaf mei 185.000 huishoudens over de boodschappendienstdienst kunnen beschikken. Ook hier blaakt Picnic van het zelfvertrouwen: “Het zuiden van het land toont al van bij het begin interesse in Picnic - genoeg reden voor ons om meteen in twee steden tegelijk van start te gaan,” vertelt oprichter Michiel Muller. In Tilburg zullen veertig bezorgers met een vijftiental elektrische busjes rondrijden; in Breda zoekt Picnic naar dertig werknemers om tien bezorgwagentjes te bemannen. Op korte termijn wil Picnic het totale aantal in de regio opdrijven tot 80 voertuigen en 250 bezorgers.

 

Het succes in Nederland, en naar verwachting ook in Duitsland, dankt de nog relatief jonge websupermarkt aan zijn unieke concept: anders dan zijn concurrenten levert het uitsluitend aan huis, rekent het daarvoor geen servicekosten aan en garandeert het steeds de laagste prijs op de geleverde producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Johnny Thijs stopt als voorzitter van Spadel

14/06/2018

Johnny Thijs is opgestapt als voorzitter van de Waalse mineraalwaterproducent Spadel. Zijn mandaat liep nog tot 2020, maar de gewezen postbaas treedt af “om persoonlijke redenen”, zo meldt De Tijd.