Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland
Picnic

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

 

Winst verwacht binnen zes maanden 

Een maand na de officiële aankondiging is Picnic Duitsland een feit: voortaan beleveren een twintigtal Picnic-busjes twee to drie middelgrote steden in Noordrijn-Westfalen. Op korte termijn komen daar nog eens tien wagentjes bij, die in 2019 in twintig Duitse steden aan huis zullen leveren. De nieuwe topman van Picnic Duitsland steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken: al binnen zes maanden moeten de eerste Duitse Picnic-locaties het bedrijf winst opleveren.

 

Geen enkele concurrent van Picnic is er tot op heden in geslaagd om winst te maken met het leveren van online bestelde levensmiddelen in de regio, maar de Duitse pers schat de kansen van het Nederlandse Picnic alvast hoog in. Dat het bedrijf al zo snel na de oprichting in 2015 een monsterbedrag van 100 miljoen euro wist op te halen, maakt indruk bij analisten die - net als Picnic zelf - sterk groeipotentieel zien in de onderbediende Duitse regio.

 

Tilburg en Breda

Ook in Nederland zit Picnic niet stil: de websupermarkt breidt uit naar Noord-Brabant, te beginnen met de steden Breda en Tilburg. Daar zullen vanaf mei 185.000 huishoudens over de boodschappendienstdienst kunnen beschikken. Ook hier blaakt Picnic van het zelfvertrouwen: “Het zuiden van het land toont al van bij het begin interesse in Picnic - genoeg reden voor ons om meteen in twee steden tegelijk van start te gaan,” vertelt oprichter Michiel Muller. In Tilburg zullen veertig bezorgers met een vijftiental elektrische busjes rondrijden; in Breda zoekt Picnic naar dertig werknemers om tien bezorgwagentjes te bemannen. Op korte termijn wil Picnic het totale aantal in de regio opdrijven tot 80 voertuigen en 250 bezorgers.

 

Het succes in Nederland, en naar verwachting ook in Duitsland, dankt de nog relatief jonge websupermarkt aan zijn unieke concept: anders dan zijn concurrenten levert het uitsluitend aan huis, rekent het daarvoor geen servicekosten aan en garandeert het steeds de laagste prijs op de geleverde producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom de telefoon haast nooit meer rinkelt bij Domino’s

27/04/2018

Zin in pizza? Jongeren bestellen die bij voorkeur met een app. En binnenkort roepen ze hun bestelling wel naar Alexa. Technologie is één van de succesfactoren voor pizzaketen Domino’s, die binnen enkele jaren 200 vestigingen wil in ons land.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

26/04/2018

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De Tiense Suikerraffinaderij speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving: Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.