Picnic haalt 100 miljoen euro extra op | RetailDetail

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

Online supermarkt Picnic heeft een nieuwe investering van in totaal 100 miljoen euro opgehaald bij vier investeringsfondsen van rijke Nederlandse families. Het geld zal gebruikt worden om de expansie van het bedrijf te ondersteunen.

Landelijke dekking

De vier investeringsfondsen die hebben besloten om te investeren in Picnic zijn NPM Capital, de Hoge Dennen, Hoyberg en Finci. Dit zijn investeringsvehikels van de familie Fentener van Vlissingen, de familie Hoyer en de families achter Boni en Kruidvat.

 

Picnic wil dat geld gaan gebruiken om de uitbreiding van de dienst verder uit te rollen in Nederland. Zo wil het bedrijf nieuwe distributiecentra en bezorghubs bouwen, wat volgens medeoprichter Joris Beckers tot 10.000 nieuwe banen kan opleveren.

 

Picnic wil dan ook zo snel mogelijk een landelijke dekking bereiken, maar het heeft daarvoor wel tot 300 miljoen euro nodig. Volgende maand gaat Picnic alvast van start in 7 nieuwe steden en onlangs opende het in Utrecht zijn tweede Nederlandse distributiecentrum.

 

Het verwacht ook dit jaar voor het eerst winst te maken, ondanks het feit dat het de boodschappen gratis blijft bezorgen. Volgens medeoprichter Michiel Muller kan dat, omdat Picnic op andere plaatsen flink bespaart op zijn kosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.