Picnic haalt 100 miljoen euro extra op | RetailDetail

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

Online supermarkt Picnic heeft een nieuwe investering van in totaal 100 miljoen euro opgehaald bij vier investeringsfondsen van rijke Nederlandse families. Het geld zal gebruikt worden om de expansie van het bedrijf te ondersteunen.

Landelijke dekking

De vier investeringsfondsen die hebben besloten om te investeren in Picnic zijn NPM Capital, de Hoge Dennen, Hoyberg en Finci. Dit zijn investeringsvehikels van de familie Fentener van Vlissingen, de familie Hoyer en de families achter Boni en Kruidvat.

 

Picnic wil dat geld gaan gebruiken om de uitbreiding van de dienst verder uit te rollen in Nederland. Zo wil het bedrijf nieuwe distributiecentra en bezorghubs bouwen, wat volgens medeoprichter Joris Beckers tot 10.000 nieuwe banen kan opleveren.

 

Picnic wil dan ook zo snel mogelijk een landelijke dekking bereiken, maar het heeft daarvoor wel tot 300 miljoen euro nodig. Volgende maand gaat Picnic alvast van start in 7 nieuwe steden en onlangs opende het in Utrecht zijn tweede Nederlandse distributiecentrum.

 

Het verwacht ook dit jaar voor het eerst winst te maken, ondanks het feit dat het de boodschappen gratis blijft bezorgen. Volgens medeoprichter Michiel Muller kan dat, omdat Picnic op andere plaatsen flink bespaart op zijn kosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".