Picnic richt blik op buitenland

Picnic richt blik op buitenland

Online supermarkt Picnic wil zich niet beperken tot Nederland en bekijkt momenteel wat de mogelijkheden zijn om het concept ook uit te rollen naar andere landen. Ook vanuit de Verenigde Staten zou er al interesse zijn.

Op naar Apeldoorn en Almere

“Die schaalbaarheid is uitdagend, maar heel goed mogelijk dankzij slimme logistieke processen. De nieuwe hub in Utrecht bijvoorbeeld hebben we binnen een week geopend”, vertelde medeoprichter Frederik Nieuwenhuys tijdens het Logistiek en E-commerce-congres in Almere aan Logistiek.nl. Momenteel is Picnic al te vinden in Amersfoort, Soest, Leusden en sinds kort dus ook in Utrecht. In de nabije toekomst moet daar ook Apeldoorn en Almere bijkomen. Zodra Picnic in Nederland voldoende grootte heeft, wil Nieuwenhuys naar het buitenland kijken.

 

“We hebben ongelofelijk veel belangstelling vanuit de hele wereld. We moeten in Nederland eerst alles op de rit hebben en kunnen opschalen in andere steden. Dan kunnen we wellicht over de grenzen gaan kijken, maar de ambitie is er zeker.”

 

Nieuw distributiecentrum

Binnenkort moet er ook een nieuw distributiecentrum komen van Picnic, al is het momenteel nog niet helemaal duidelijk waar dat moet komen. Het nieuwe distributiecentrum is nodig om de snelle groei van de websupermarkt te kunnen volgen. Daarbij moet ook het logistieke proces nog verder verbeterd worden, wat gebeurt op basis van de feedback van de klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top