Picnic richt blik op buitenland | RetailDetail

Picnic richt blik op buitenland

Picnic richt blik op buitenland

Online supermarkt Picnic wil zich niet beperken tot Nederland en bekijkt momenteel wat de mogelijkheden zijn om het concept ook uit te rollen naar andere landen. Ook vanuit de Verenigde Staten zou er al interesse zijn.

Op naar Apeldoorn en Almere

“Die schaalbaarheid is uitdagend, maar heel goed mogelijk dankzij slimme logistieke processen. De nieuwe hub in Utrecht bijvoorbeeld hebben we binnen een week geopend”, vertelde medeoprichter Frederik Nieuwenhuys tijdens het Logistiek en E-commerce-congres in Almere aan Logistiek.nl. Momenteel is Picnic al te vinden in Amersfoort, Soest, Leusden en sinds kort dus ook in Utrecht. In de nabije toekomst moet daar ook Apeldoorn en Almere bijkomen. Zodra Picnic in Nederland voldoende grootte heeft, wil Nieuwenhuys naar het buitenland kijken.

 

“We hebben ongelofelijk veel belangstelling vanuit de hele wereld. We moeten in Nederland eerst alles op de rit hebben en kunnen opschalen in andere steden. Dan kunnen we wellicht over de grenzen gaan kijken, maar de ambitie is er zeker.”

 

Nieuw distributiecentrum

Binnenkort moet er ook een nieuw distributiecentrum komen van Picnic, al is het momenteel nog niet helemaal duidelijk waar dat moet komen. Het nieuwe distributiecentrum is nodig om de snelle groei van de websupermarkt te kunnen volgen. Daarbij moet ook het logistieke proces nog verder verbeterd worden, wat gebeurt op basis van de feedback van de klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.