Picnic richt blik op buitenland | RetailDetail

Picnic richt blik op buitenland

Picnic richt blik op buitenland

Online supermarkt Picnic wil zich niet beperken tot Nederland en bekijkt momenteel wat de mogelijkheden zijn om het concept ook uit te rollen naar andere landen. Ook vanuit de Verenigde Staten zou er al interesse zijn.

Op naar Apeldoorn en Almere

“Die schaalbaarheid is uitdagend, maar heel goed mogelijk dankzij slimme logistieke processen. De nieuwe hub in Utrecht bijvoorbeeld hebben we binnen een week geopend”, vertelde medeoprichter Frederik Nieuwenhuys tijdens het Logistiek en E-commerce-congres in Almere aan Logistiek.nl. Momenteel is Picnic al te vinden in Amersfoort, Soest, Leusden en sinds kort dus ook in Utrecht. In de nabije toekomst moet daar ook Apeldoorn en Almere bijkomen. Zodra Picnic in Nederland voldoende grootte heeft, wil Nieuwenhuys naar het buitenland kijken.

 

“We hebben ongelofelijk veel belangstelling vanuit de hele wereld. We moeten in Nederland eerst alles op de rit hebben en kunnen opschalen in andere steden. Dan kunnen we wellicht over de grenzen gaan kijken, maar de ambitie is er zeker.”

 

Nieuw distributiecentrum

Binnenkort moet er ook een nieuw distributiecentrum komen van Picnic, al is het momenteel nog niet helemaal duidelijk waar dat moet komen. Het nieuwe distributiecentrum is nodig om de snelle groei van de websupermarkt te kunnen volgen. Daarbij moet ook het logistieke proces nog verder verbeterd worden, wat gebeurt op basis van de feedback van de klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.