Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen | RetailDetail

Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen

Picnic wil in toekomst bestellingen voorspellen
Picnic

Online supermarkt Picnic wil in de toekomst boodschappen leveren nog voor de klant ze heeft besteld. Het zegt die voorspellingen nu al te kunnen doen, maar te denken dat de klant daar zelf nog niet klaar voor is.

 

Drones in het magazijn

“Het is een kwestie van acceptatie en gebruiksvriendelijkheid, het moet niet te creepy worden en dat zal het voor klanten nu nog wel zijn. Maar het zou kunnen, op korte termijn”, zei CTO Daniel Gebler tijdens het Data Driven Commerce Event volgens Twinkle. Dat Picnic al over voldoende data beschikt, blijkt uit de manier waarop klanten nu al bestellen: van klanten die vaak aankopen doen via de app, koopt 90% de volledige lijst van 12 productsuggesties. “Dat komt neer op een nauwkeurigheid van 99% bij een enkel product”, aldus Gebler.

 

Ook op andere vlakken ziet Picnic nog heel veel ruimte om technologisch te groeien. Zo is het bezig met de distributiecentra te automatiseren. “Je kunt bijvoorbeeld drones in zo’n magazijn laten vliegen om snel al je voorraad te tellen, dan heb ik het over de nabije toekomst. Autonoom vervoer heeft onze aandacht, niet per se op de openbare weg nog, maar op onze eigen grond. Daar vindt toch 10 tot 20 procent van je verkeersbewegingen plaats.”

 

Amsterdam

Ondertussen blijft Picnic ook verder werken aan uitbreiding. Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerden in een aantal Amsterdamse wijken zich inschrijven voor de online supermarkt. Volgende maand start Picnic met de verkoop in de wijken Watergraafsmeer, Rivierenbuurt, de Pijp en Bijlmermeer. Die zullen worden bevoorraad vanuit het nieuwe distributiecentrum in Diemen. Stap voor stap zal heel Amsterdam gebruik kunnen maken van Picnic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.