Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant | RetailDetail

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen een eigen stek in het restaurant van distributeur Makro in Lodelinsart. De drie partijen willen ermee inspelen op de behoefte van de klanten die nog snel wat voeding ‘on the go’ willen kopen na hun winkelbezoek.

Aanbod wordt uitgebreid met meeneemmaaltijden

Makro heeft in zijn restaurants al een uitgebreid aanbod met een grill stand, een salad bar, een bain-marie en koude schotels. Via de nieuwe partners, die een eigen hoek openen in het restaurant, komen daar nu ook broodjes, pizza’s en pasta’s bij.

 

“We spelen hiermee in op de behoeften van de moderne consument, die zijn tijd optimaal probeert in te vullen en een winkelbezoek combineert met een snelle lunch of koffiepauze”, laat topman Jean-Luc Tuzès van Makro België optekenen.

 

Primeur voor Pizza Hut

“Voor ons gaat het om een primeur in Europa”, zegt marketingmanager Clotilde Beaume van Pizza Hut Europe. “Het biedt ons de mogelijkheid om op een andere manier na te denken over pizza, zowel qua aanbod als qua presentatie. We hebben ons concept ook speciaal aangepast zodat het perfect past binnen de hypermarktomgeving van Makro. De wachttijden zijn beperkt tot een minimum.”

 

"Voor Délifrance biedt de instap in het Makro-restaurant de kans om aanwezig te zijn waar de consument zijn tijd doorbrengt en niet te wachten tot hij zelf komt", voegt marketingdirecteur Fabrice Herlax eraan toe.

 

De vestiging van Makro in Lodelinsart heeft overigens een interessante ligging: ze kan profiteren van de nabijheid van een nieuw regionale ziekenhuis, dat voor extra trafiek zorgt.

 

De instap van Délifrance en Pizza Hut in het Makro-restaurant ging gepaard met een herinrichting en opfrissing ervan. Makro wacht nu de reacties van klanten en partners af om nadien te beslissen om het project nadien al dan niet uit te breiden naar de andere vijf winkels van de keten in ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".