Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen een eigen stek in het restaurant van distributeur Makro in Lodelinsart. De drie partijen willen ermee inspelen op de behoefte van de klanten die nog snel wat voeding ‘on the go’ willen kopen na hun winkelbezoek.

Aanbod wordt uitgebreid met meeneemmaaltijden

Makro heeft in zijn restaurants al een uitgebreid aanbod met een grill stand, een salad bar, een bain-marie en koude schotels. Via de nieuwe partners, die een eigen hoek openen in het restaurant, komen daar nu ook broodjes, pizza’s en pasta’s bij.

 

“We spelen hiermee in op de behoeften van de moderne consument, die zijn tijd optimaal probeert in te vullen en een winkelbezoek combineert met een snelle lunch of koffiepauze”, laat topman Jean-Luc Tuzès van Makro België optekenen.

 

Primeur voor Pizza Hut

“Voor ons gaat het om een primeur in Europa”, zegt marketingmanager Clotilde Beaume van Pizza Hut Europe. “Het biedt ons de mogelijkheid om op een andere manier na te denken over pizza, zowel qua aanbod als qua presentatie. We hebben ons concept ook speciaal aangepast zodat het perfect past binnen de hypermarktomgeving van Makro. De wachttijden zijn beperkt tot een minimum.”

 

"Voor Délifrance biedt de instap in het Makro-restaurant de kans om aanwezig te zijn waar de consument zijn tijd doorbrengt en niet te wachten tot hij zelf komt", voegt marketingdirecteur Fabrice Herlax eraan toe.

 

De vestiging van Makro in Lodelinsart heeft overigens een interessante ligging: ze kan profiteren van de nabijheid van een nieuw regionale ziekenhuis, dat voor extra trafiek zorgt.

 

De instap van Délifrance en Pizza Hut in het Makro-restaurant ging gepaard met een herinrichting en opfrissing ervan. Makro wacht nu de reacties van klanten en partners af om nadien te beslissen om het project nadien al dan niet uit te breiden naar de andere vijf winkels van de keten in ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top