Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant | RetailDetail

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen een eigen stek in het restaurant van distributeur Makro in Lodelinsart. De drie partijen willen ermee inspelen op de behoefte van de klanten die nog snel wat voeding ‘on the go’ willen kopen na hun winkelbezoek.

Aanbod wordt uitgebreid met meeneemmaaltijden

Makro heeft in zijn restaurants al een uitgebreid aanbod met een grill stand, een salad bar, een bain-marie en koude schotels. Via de nieuwe partners, die een eigen hoek openen in het restaurant, komen daar nu ook broodjes, pizza’s en pasta’s bij.

 

“We spelen hiermee in op de behoeften van de moderne consument, die zijn tijd optimaal probeert in te vullen en een winkelbezoek combineert met een snelle lunch of koffiepauze”, laat topman Jean-Luc Tuzès van Makro België optekenen.

 

Primeur voor Pizza Hut

“Voor ons gaat het om een primeur in Europa”, zegt marketingmanager Clotilde Beaume van Pizza Hut Europe. “Het biedt ons de mogelijkheid om op een andere manier na te denken over pizza, zowel qua aanbod als qua presentatie. We hebben ons concept ook speciaal aangepast zodat het perfect past binnen de hypermarktomgeving van Makro. De wachttijden zijn beperkt tot een minimum.”

 

"Voor Délifrance biedt de instap in het Makro-restaurant de kans om aanwezig te zijn waar de consument zijn tijd doorbrengt en niet te wachten tot hij zelf komt", voegt marketingdirecteur Fabrice Herlax eraan toe.

 

De vestiging van Makro in Lodelinsart heeft overigens een interessante ligging: ze kan profiteren van de nabijheid van een nieuw regionale ziekenhuis, dat voor extra trafiek zorgt.

 

De instap van Délifrance en Pizza Hut in het Makro-restaurant ging gepaard met een herinrichting en opfrissing ervan. Makro wacht nu de reacties van klanten en partners af om nadien te beslissen om het project nadien al dan niet uit te breiden naar de andere vijf winkels van de keten in ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.