Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant | RetailDetail

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen een eigen stek in het restaurant van distributeur Makro in Lodelinsart. De drie partijen willen ermee inspelen op de behoefte van de klanten die nog snel wat voeding ‘on the go’ willen kopen na hun winkelbezoek.

Aanbod wordt uitgebreid met meeneemmaaltijden

Makro heeft in zijn restaurants al een uitgebreid aanbod met een grill stand, een salad bar, een bain-marie en koude schotels. Via de nieuwe partners, die een eigen hoek openen in het restaurant, komen daar nu ook broodjes, pizza’s en pasta’s bij.

 

“We spelen hiermee in op de behoeften van de moderne consument, die zijn tijd optimaal probeert in te vullen en een winkelbezoek combineert met een snelle lunch of koffiepauze”, laat topman Jean-Luc Tuzès van Makro België optekenen.

 

Primeur voor Pizza Hut

“Voor ons gaat het om een primeur in Europa”, zegt marketingmanager Clotilde Beaume van Pizza Hut Europe. “Het biedt ons de mogelijkheid om op een andere manier na te denken over pizza, zowel qua aanbod als qua presentatie. We hebben ons concept ook speciaal aangepast zodat het perfect past binnen de hypermarktomgeving van Makro. De wachttijden zijn beperkt tot een minimum.”

 

"Voor Délifrance biedt de instap in het Makro-restaurant de kans om aanwezig te zijn waar de consument zijn tijd doorbrengt en niet te wachten tot hij zelf komt", voegt marketingdirecteur Fabrice Herlax eraan toe.

 

De vestiging van Makro in Lodelinsart heeft overigens een interessante ligging: ze kan profiteren van de nabijheid van een nieuw regionale ziekenhuis, dat voor extra trafiek zorgt.

 

De instap van Délifrance en Pizza Hut in het Makro-restaurant ging gepaard met een herinrichting en opfrissing ervan. Makro wacht nu de reacties van klanten en partners af om nadien te beslissen om het project nadien al dan niet uit te breiden naar de andere vijf winkels van de keten in ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top