Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen eigen hoek in Makro-restaurant

Pizza Hut en Délifrance krijgen een eigen stek in het restaurant van distributeur Makro in Lodelinsart. De drie partijen willen ermee inspelen op de behoefte van de klanten die nog snel wat voeding ‘on the go’ willen kopen na hun winkelbezoek.

Aanbod wordt uitgebreid met meeneemmaaltijden

Makro heeft in zijn restaurants al een uitgebreid aanbod met een grill stand, een salad bar, een bain-marie en koude schotels. Via de nieuwe partners, die een eigen hoek openen in het restaurant, komen daar nu ook broodjes, pizza’s en pasta’s bij.

 

“We spelen hiermee in op de behoeften van de moderne consument, die zijn tijd optimaal probeert in te vullen en een winkelbezoek combineert met een snelle lunch of koffiepauze”, laat topman Jean-Luc Tuzès van Makro België optekenen.

 

Primeur voor Pizza Hut

“Voor ons gaat het om een primeur in Europa”, zegt marketingmanager Clotilde Beaume van Pizza Hut Europe. “Het biedt ons de mogelijkheid om op een andere manier na te denken over pizza, zowel qua aanbod als qua presentatie. We hebben ons concept ook speciaal aangepast zodat het perfect past binnen de hypermarktomgeving van Makro. De wachttijden zijn beperkt tot een minimum.”

 

"Voor Délifrance biedt de instap in het Makro-restaurant de kans om aanwezig te zijn waar de consument zijn tijd doorbrengt en niet te wachten tot hij zelf komt", voegt marketingdirecteur Fabrice Herlax eraan toe.

 

De vestiging van Makro in Lodelinsart heeft overigens een interessante ligging: ze kan profiteren van de nabijheid van een nieuw regionale ziekenhuis, dat voor extra trafiek zorgt.

 

De instap van Délifrance en Pizza Hut in het Makro-restaurant ging gepaard met een herinrichting en opfrissing ervan. Makro wacht nu de reacties van klanten en partners af om nadien te beslissen om het project nadien al dan niet uit te breiden naar de andere vijf winkels van de keten in ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top