Nieuwe flagship van Pizza Hut in Kortrijk | RetailDetail

Pizza Hut test nieuw concept in Kortrijk

Pizza Hut test nieuw concept in Kortrijk

Pizza Hut heeft een nieuwe vestiging geopend bij Expo Kortrijk. Het voormalige restaurant aan de Grote Markt sloot enkele weken geleden al de deuren, maar wordt nu vervangen door een nieuw concept.

Nieuwe dingen uitproberen

Top Brands, dat de franchiserechten voor Pizza Hut in handen heeft in België, besloot om te verhuizen omdat het nieuwe pand een betere ligging en een modernere infrastructuur heeft ten opzichte van de oude locatie. “Maar ook omdat de nieuwe locatie in Kortrijk ons de kans bood om een aantal nieuwe dingen uit te proberen” aldus marketingdirecteur Chantal Hanot.

 

“Zo zal er in het nieuwe restaurant te Kortrijk gewerkt worden met een open keuken, wat zeer nieuw is voor Pizza Hut. We zijn ervan overtuigd dat het een meerwaarde is voor de klant om onze medewerkers aan het werk te zien bij het bereiden van onze pizza’s. Pizza’s bakken is uiteindelijk een ambacht als geen ander en dat willen we met ons merk - dat vandaag reeds 60 jaar bestaat - meer dan ooit uitstralen.”

 

Het nieuwe restaurant heeft een oppervlakte van 500 m² en telt 160 zitplaatsen. Het interieur werd ook op een nieuwe manier ingevuld en er is voortaan dus een open keuken te vinden. Volgens Top Brands is het nieuwe restaurant het prototype voor hoe Pizza Hut er in de toekomst zal uitzien: het concept zal naar alle restaurants in België worden uitgerold.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.