Pizza Hut wil fors groeien in Nederland | RetailDetail

Pizza Hut wil fors groeien in Nederland

Pizza Hut wil fors groeien in Nederland
Shutterstock

Een tijdje geleden werd in Nederland voor het eerst sinds lang een nieuwe vestiging geopend van Pizza Hut, waardoor het totaal nu op twee staat. Volgens ondernemer Soeniel Sewnarain is er echter ruimte voor honderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr restaurants.

Snelle groei

Lange tijd was er in Nederland enkel een vestiging van Pizza Hut in Rotterdam, maar eind vorig jaar werd er in Utrecht een tweede filiaal geopend. Ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain spraken toen van minstens vijftien restaurants binnen de drie jaar. Nu hebben ze hun ambities voor de verdere toekomst ook deels uit de doeken gedaan: ze zien ruimte voor minstens honderd vestigingen van de fastfoodketen in Nederland.

 

"Pizza Hut heeft in Nederland nog steeds een naamsbekendheid van 90%. Een groot deel van de bevolking is dan ook nog in de veronderstelling dat Pizza Hut vele filialen in Nederland exploiteert", zeiden de ondernemers in november van vorig jaar. 

 

Pizza Hut is onderdeel van Yum! Brands, dat ook KFC en Taco Bell in handen heeft. Wereldwijd beschikt het concern over meer dan 40.000 vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.