Pizzaketen Papa John's geland in Nederland | RetailDetail

Pizzaketen Papa John's geland in Nederland

Pizzaketen Papa John's geland in Nederland

De Amerikaanse pizzaketen Papa John's opende gisteren haar eerste Nederlandse vestiging in Amsterdam en mikt meteen op nog honderd Nederlandse locaties.

Drie speciale pizza's

De Amsterdamse vestiging wordt uitgebaat door vijf Britse franchisenemers: Jaspal Gill, Tony Kalsi, Anil Patel, Jitesh Patel en Prasoon Patel. Zij zijn er zeker van dat hun "ingrediënten van de hoogste kwaliteit" Nederlanders kunnen aanspreken. Daarom creëerde Papa John's ook drie speciale pizza's: Fraiche Sensation, Chicken Shoarma en Special 4 Cheese. Ook zal de nieuwe zaak pizza's thuis gaan bezorgen.

 

Papa John's zegt dit jaar nog twee Nederlandse vestigingen te willen openen: klein bier tegen de bijna 5000 pizzarestaurants die de keten in een veertigtal landen open houdt. Ruim twee derde daarvan zijn vestigingen in de Verenigde Staten zelf. In Europa zit de keten vooral in het Verengd Koninkrijk, al zijn er ook al vier vestigingen in Spanje en één in Frankrijk en Nederland. Ook in België, Duitsland, Polen en Tsjechië wil de keten restaurants gaan openen, zegt vicevoorzitter Tim O'Hern.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top