Pizzaketen Papa John's geland in Nederland

Pizzaketen Papa John's geland in Nederland

De Amerikaanse pizzaketen Papa John's opende gisteren haar eerste Nederlandse vestiging in Amsterdam en mikt meteen op nog honderd Nederlandse locaties.

Drie speciale pizza's

De Amsterdamse vestiging wordt uitgebaat door vijf Britse franchisenemers: Jaspal Gill, Tony Kalsi, Anil Patel, Jitesh Patel en Prasoon Patel. Zij zijn er zeker van dat hun "ingrediënten van de hoogste kwaliteit" Nederlanders kunnen aanspreken. Daarom creëerde Papa John's ook drie speciale pizza's: Fraiche Sensation, Chicken Shoarma en Special 4 Cheese. Ook zal de nieuwe zaak pizza's thuis gaan bezorgen.

 

Papa John's zegt dit jaar nog twee Nederlandse vestigingen te willen openen: klein bier tegen de bijna 5000 pizzarestaurants die de keten in een veertigtal landen open houdt. Ruim twee derde daarvan zijn vestigingen in de Verenigde Staten zelf. In Europa zit de keten vooral in het Verengd Koninkrijk, al zijn er ook al vier vestigingen in Spanje en één in Frankrijk en Nederland. Ook in België, Duitsland, Polen en Tsjechië wil de keten restaurants gaan openen, zegt vicevoorzitter Tim O'Hern.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top