Plan voor veganistische supermarkt in Groningen

Plan voor veganistische supermarkt in Groningen

De broers Johhny en Benny Lobo hebben het plan opgevat om in Groningen een volledig veganistische supermarkt te openen. Ze hebben daarvoor een crowdfundingcampagne opgestart, waarmee ze 100.000 euro hopen op te halen.

Ontbijt- en smoothiesbar

De supermarkt, die de naam Vegansuper krijgt, zal enkel producten verkopen die geen dierlijke oorsprong hebben. Dat wil zeggen dat er geen eieren verkocht worden, maar ook geen zuivel of producten zoals honing. Volgens de initiatiefnemers zullen ze slechts de derde veganistische supermarkt in Nederland zijn. De supermarkt moet in september zijn deuren openen, als er voldoende geld wordt opgehaald via de crowdfunding. Volgens de broers is er alvast heel wat animo rond het concept in de regio.

 

Vegansuper zal niet enkel een supermarkt worden, want er komt ook een ontbijt- en smoothiesbar met een terras. “Een waar paradijs voor vegans, die nu voor veel producten zijn aangewezen op webwinkels die juist op de levering van gekoelde producten geen garantie geven”, staat er te lezen in de nieuwsbrief.

 

Onlangs verdween in Groningen nog een ander alternatief concept, toen met Opgeweckt Noord de eerste verpakkingsvrije winkel van Nederland de deuren sloot. Ook daarrond was voor de opening heel wat animo, maar uiteindelijk kwamen er toch niet voldoende klanten over de vloer om te overleven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top