Plus blijft goed presteren

Plus blijft goed presteren

Supermarktketen Plus zette ook in het afgelopen half jaar goede prestaties neer: de formule behaalde over de eerste 26 weken ruim 1,1 miljard euro omzet, een omzetgroei van 4,3%. Het marktaandeel van Plus steeg van 6,14 naar 6,23%.

Stijgende lijn voortzetten

De formule scoorde in de afgelopen maanden onder meer met de Angry Birds-spaarcampagne: die bracht Plus in week 21 naar een recordmarktaandeel van 6,59%. Het vorige record kwam er door de voetbalplaatjesactie in 2008.

 

De nieuwe communicatiestrategie die Plus begin april lanceerde, focust op het dagelijkse eten en drinken van de klanten. Onderzoek geeft aan dat consumenten de nieuwe communicatiestrategie waarderen, vooral omdat er in de commercials ook over ‘verantwoord’ wordt gesproken. De eigen app van Plus helpt consumenten om een boodschappenlijstje gesorteerd op looproute in de eigen supermarkt te maken. Ze kunnen met de app ook boodschappen bestellen bij inmiddels bijna tweehonderd Plus supermarkten.

 

Groenten- en fruitafdeling vernieuwd

Plus vernieuwde de groenten- en fruitafdeling op basis van de wensen van de consument. Zo kregen actieproducten een prominentere plek, zijn biologische producten en streekproducten bij elkaar gepresenteerd en worden er modulaire schappen gebruikt. Medewerkers kunnen zo varieren met kleurgebruik en hoeveelheden en seizoensproducten los presenteren.

 

De stijgende lijn zet zich dit jaar naar verwachting voort door het aanscherpen van de commerciële koers, de vervolgstappen in e-commerce en de investeringen in de formule, aldus algemeen directeur Jan Brouwer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oekter, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Vijf supermarkttrends voor 2018

08/12/2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD identificeert de vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in de komende twaalf maanden.

Back to top