Plus blijft goed presteren | RetailDetail

Plus blijft goed presteren

Plus blijft goed presteren

Supermarktketen Plus zette ook in het afgelopen half jaar goede prestaties neer: de formule behaalde over de eerste 26 weken ruim 1,1 miljard euro omzet, een omzetgroei van 4,3%. Het marktaandeel van Plus steeg van 6,14 naar 6,23%.

Stijgende lijn voortzetten

De formule scoorde in de afgelopen maanden onder meer met de Angry Birds-spaarcampagne: die bracht Plus in week 21 naar een recordmarktaandeel van 6,59%. Het vorige record kwam er door de voetbalplaatjesactie in 2008.

 

De nieuwe communicatiestrategie die Plus begin april lanceerde, focust op het dagelijkse eten en drinken van de klanten. Onderzoek geeft aan dat consumenten de nieuwe communicatiestrategie waarderen, vooral omdat er in de commercials ook over ‘verantwoord’ wordt gesproken. De eigen app van Plus helpt consumenten om een boodschappenlijstje gesorteerd op looproute in de eigen supermarkt te maken. Ze kunnen met de app ook boodschappen bestellen bij inmiddels bijna tweehonderd Plus supermarkten.

 

Groenten- en fruitafdeling vernieuwd

Plus vernieuwde de groenten- en fruitafdeling op basis van de wensen van de consument. Zo kregen actieproducten een prominentere plek, zijn biologische producten en streekproducten bij elkaar gepresenteerd en worden er modulaire schappen gebruikt. Medewerkers kunnen zo varieren met kleurgebruik en hoeveelheden en seizoensproducten los presenteren.

 

De stijgende lijn zet zich dit jaar naar verwachting voort door het aanscherpen van de commerciële koers, de vervolgstappen in e-commerce en de investeringen in de formule, aldus algemeen directeur Jan Brouwer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.