Plus blijft goed presteren

Plus blijft goed presteren

Supermarktketen Plus zette ook in het afgelopen half jaar goede prestaties neer: de formule behaalde over de eerste 26 weken ruim 1,1 miljard euro omzet, een omzetgroei van 4,3%. Het marktaandeel van Plus steeg van 6,14 naar 6,23%.

Stijgende lijn voortzetten

De formule scoorde in de afgelopen maanden onder meer met de Angry Birds-spaarcampagne: die bracht Plus in week 21 naar een recordmarktaandeel van 6,59%. Het vorige record kwam er door de voetbalplaatjesactie in 2008.

 

De nieuwe communicatiestrategie die Plus begin april lanceerde, focust op het dagelijkse eten en drinken van de klanten. Onderzoek geeft aan dat consumenten de nieuwe communicatiestrategie waarderen, vooral omdat er in de commercials ook over ‘verantwoord’ wordt gesproken. De eigen app van Plus helpt consumenten om een boodschappenlijstje gesorteerd op looproute in de eigen supermarkt te maken. Ze kunnen met de app ook boodschappen bestellen bij inmiddels bijna tweehonderd Plus supermarkten.

 

Groenten- en fruitafdeling vernieuwd

Plus vernieuwde de groenten- en fruitafdeling op basis van de wensen van de consument. Zo kregen actieproducten een prominentere plek, zijn biologische producten en streekproducten bij elkaar gepresenteerd en worden er modulaire schappen gebruikt. Medewerkers kunnen zo varieren met kleurgebruik en hoeveelheden en seizoensproducten los presenteren.

 

De stijgende lijn zet zich dit jaar naar verwachting voort door het aanscherpen van de commerciële koers, de vervolgstappen in e-commerce en de investeringen in de formule, aldus algemeen directeur Jan Brouwer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top