Plus en Milieu Centraal gaan samen tegen verspillen | RetailDetail

Plus en Milieu Centraal gaan samen tegen verspillen

Plus en Milieu Centraal gaan samen tegen verspillen

Plus en Milieu Centraal gaan samenwerken om voedselverspilling te verminderen. In de inspiratiemagazines van Plus staan tips en ideeën. Verder werken bijna alle Plus ondernemers samen met een lokale Voedselbank. Plus Winterswijk kookt maaltijden in de winkel.

Goed eten gooi je niet weg

Het zijn enkele initiatieven van de supermarktketen om goed met eten om te gaan. Plus is op zowel landelijk als op lokale schaal actief in het tegengaan van voedselverspilling. Debbie Huisman, MVO specialist bij Plus: “Pasta is een van de meest verspilde producten. Samen met Heinz helpen we consumenten om op maat te koken door een spaghettimeter van Joseph Joseph weg te geven." 
 

Niet alleen landelijk intensiveerde Plus een samenwerking met Voedselbanken Nederland, ook bijna alle ondernemers werken samen met een lokale voedselbank. "En de Plus supermarkten in Winterswijk koken zelfs in de supermarkt met voedsel dat bijna over de datum gaat. Het loopt storm voor deze maaltijden.”
 

Onder het motto 'Goed eten gooi je niet weg' zet de formule zich nu samen met Milieu Centraal in tegen verspillen. De voorlichtingsorganisatie geeft hierover praktische tips en adviezen. “Slimmer inkopen is er één van. Je kunt ook onze Weggooitest doen om na te gaan hoeveel voedsel je eigenlijk weggooit”, zegt Mariken Stolk, communicatieadviseur Duurzame Voeding bij Milieu Centraal. Voedselverspilling is nog steeds een groot probleem. Jaarlijks wordt er in Nederland 135 kilo per persoon aan voedsel weggegooid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".