Plus groeit opnieuw sneller dan de markt | RetailDetail

Plus groeit opnieuw sneller dan de markt

Plus groeit opnieuw sneller dan de markt
WikiMedia

Supermarktketen Plus is in 2017 opnieuw sneller gegroeid dan de markt. De omzet steeg met meer dan 5%, terwijl de volledige sector met 3,4% groeide. De nettowinst groeide zelfs met een kwart.

 

“Succesvol jaar”

De consumentenomzet van Plus steeg in 2017 met 5,5% van 2,264 miljard euro naar 2,388 miljard euro. Daarbij ging ook het marktaandeel licht omhoog, van 6,24 naar 6,37%. Het operationeel resultaat steeg dan weer met 13,1% naar 55,6 miljoen euro en de nettowinst steeg van 8,4 miljoen naar 10,3 miljoen euro. Plus opende in 2017 slechts twee nieuwe winkels, maar vergrootte daarnaast negentien vestigingen en zes supermarkten kregen een nieuwe locatie. Drie vestigingen werden gesloten. De totale winkeloppervlakte steeg zo met 18.266 m².

 

“2017 was opnieuw een succesvol jaar voor Plus. De omzetgroei overtrof ook dit jaar royaal de marktgroei en ook ons operationeel resultaat steeg fors. Plus is in 2017 weer sterker en beter geworden door verder te investeren in formuleontwikkeling, e-commerce, nieuwe ICT-systemen en een volledig gemechaniseerd distributiecentrum dat in 2020 haar deuren opent”, aldus algemeen directeur Jan Brouwer.

 

Het bedrijf blijft ook verder investeren in verantwoord ondernemen, waarvoor het opnieuw beloond werd. Het werd immers voor het derde jaar op rij verkozen tot de Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. “We zijn supertrots op deze resultaten.”

 

De supermarktketen verwacht in 2018 verder te gaan op de huidige weg: “Plus ligt op koers met de uitvoering van haar strategie en zal deze in 2018 continueren. Dit betekent het voortdurend innoveren van de Plus-formule en het verder uitbouwen van de e-commerce en omnichannelactiviteiten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.

Johnny Thijs stopt als voorzitter van Spadel

14/06/2018

Johnny Thijs is opgestapt als voorzitter van de Waalse mineraalwaterproducent Spadel. Zijn mandaat liep nog tot 2020, maar de gewezen postbaas treedt af “om persoonlijke redenen”, zo meldt De Tijd.