Plus supermarkten zijn nu klimaatneutraal | RetailDetail

Plus supermarkten zijn nu klimaatneutraal

Plus supermarkten zijn nu klimaatneutraal

De 262 Plus supermarkten zijn voortaan klimaatneutraal. De formule vergroent haar stroom sinds 2011 en voegt hier nu ook compensatie van de CO2-uitstoot van het gasverbruik en de koelingen van de winkels aan toe.

Energie-efficiëntie winkels verder verhogen

Plus ondersteunt ondernemers om efficiënt om te gaan met energie en daar waar mogelijk ook zelf energie op te wekken. Verschillende Plus-ondernemers hebben zonnepanelen op het dak, zuinige koelingen en elektrische bestelauto’s en gebruiken energiezuinige ledverlichting. De energie-efficiëntie is in de afgelopen tien jaar met meer dan 20% verhoogd en het doel is om dit in de komende jaren verder te verbeteren.

 

Plus compenseert de CO2-uitstoot met een mix van Gold Standard-certificaten uit CO2-reductieprogramma’s. Voor compensatie van de CO2-uitstoot afkomstig van het gasverbruik investeert Plus in efficiënte kooktoestellen voor gezinnen in Ethiopië en India, een initiatief in samenwerking met Fair Climate Fund in lijn met de nieuwe Fairtrade-standaard die onlangs is gelanceerd. Door deze kooktoestellen wordt de uitstoot van CO2 van meer dan 2500 gezinnen teruggebracht en hebben zij een beter bestaan.

 

Een sticker op de winkelruit geeft aan dat de winkels van Plus klimaatneutraal zijn. De stickers worden binnenkort op alle Plus supermarkten geplakt. Tussen 2017 en 2020 worden ook het servicekantoor en de distributiecentra klimaatneutraal. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.