Plus wil online aanbod snel uitbreiden

Plus wil online aanbod snel uitbreiden

Supermarktketen Plus wil zijn online aanbod sneller uitbreiden en hoopt tegen eind 2017 dat alle 262 supermarkten van de keten online bestellingen zullen aanbieden. Momenteel is dat het geval bij 160 winkels.

Verlieslatend, maar trekt wel klanten

In 2015 was die online verkoop al goed voor 2 procent van de totale omzet van ruim 2,2 miljard euro. Jan Brouwer, algemeen directeur van Plus, wil echter dat het online aanbod de komende jaren sterk uitbreidt. De keten wil daarbij ook sterk inzetten op het leveren van boodschappen: “Plus heeft honderd afhaalpunten, maar we zijn erachter gekomen dat mensen hun boodschappen toch vaak thuis willen ontvangen”, zegt Brouwer aan het FD.

 

Die leveringen worden voorlopig allemaal in de winkels zelf klaargemaakt. Zo kunnen klanten ook het lokale aanbod bestellen en kunnen ze profiteren van een snellere levering. In de toekomst wil Plus ook een centraal distributiepunt openen, waardoor klanten zullen kunnen kiezen tussen de snelle, lokale levering of de goedkopere levering vanuit het distributiecentrum.

 

De webshop is voorlopig nog wel verlieslatend, maar Plus blijft er desondanks stevig in investeren. “Het is een verlieslatende activiteit, maar wel een die nieuwe klanten oplevert. We zijn niet de enige of eerste online aanbieder. Maar onderschat niet hoe populair de lokale producten in onze supermarkten zijn.”

 

Ook in de winkels probeert Plus nog steeds meer klanten te trekken. Zo wordt het aanbod fair trade producten verder uitgebreid en worden de afdelingen voor groenten en fruit en voor brood vernieuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top