Plus wil online aanbod snel uitbreiden | RetailDetail

Plus wil online aanbod snel uitbreiden

Plus wil online aanbod snel uitbreiden

Supermarktketen Plus wil zijn online aanbod sneller uitbreiden en hoopt tegen eind 2017 dat alle 262 supermarkten van de keten online bestellingen zullen aanbieden. Momenteel is dat het geval bij 160 winkels.

Verlieslatend, maar trekt wel klanten

In 2015 was die online verkoop al goed voor 2 procent van de totale omzet van ruim 2,2 miljard euro. Jan Brouwer, algemeen directeur van Plus, wil echter dat het online aanbod de komende jaren sterk uitbreidt. De keten wil daarbij ook sterk inzetten op het leveren van boodschappen: “Plus heeft honderd afhaalpunten, maar we zijn erachter gekomen dat mensen hun boodschappen toch vaak thuis willen ontvangen”, zegt Brouwer aan het FD.

 

Die leveringen worden voorlopig allemaal in de winkels zelf klaargemaakt. Zo kunnen klanten ook het lokale aanbod bestellen en kunnen ze profiteren van een snellere levering. In de toekomst wil Plus ook een centraal distributiepunt openen, waardoor klanten zullen kunnen kiezen tussen de snelle, lokale levering of de goedkopere levering vanuit het distributiecentrum.

 

De webshop is voorlopig nog wel verlieslatend, maar Plus blijft er desondanks stevig in investeren. “Het is een verlieslatende activiteit, maar wel een die nieuwe klanten oplevert. We zijn niet de enige of eerste online aanbieder. Maar onderschat niet hoe populair de lokale producten in onze supermarkten zijn.”

 

Ook in de winkels probeert Plus nog steeds meer klanten te trekken. Zo wordt het aanbod fair trade producten verder uitgebreid en worden de afdelingen voor groenten en fruit en voor brood vernieuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top