Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht | RetailDetail

Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Vanmiddag opent speltbakkerij De Bisschopsmolen een pop-upstreekmarkt in het voormalige V&D-pand in Maastricht. De Maastrichtse bakkerij start Van Streek, een markt met lokale en regionale producten.

 

Streekmarkt

De pop-up in het voormalige La Place-restaurant op de begane grond van de V&D aan de Grote Staat zal deze zomer open zijn en richt zich voornamelijk op verkoop van producten uit de regio. Er is ook een restaurant voorzien.

 

Van Streek is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Lutio-eigenaar Bram Brekelmans: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place-ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.”

 

De Bisschopsmolen bakt in een grote oven midden in het pand dagelijks broden, vlaaien, worstenbroodjes, hartige broden en pizza’s. Bakker Frank van Eerd, eigenaar van De Bisschopsmolen, was bij V&D in Maastricht jaren geleden betrokken bij de opzet van de Le Marché du Monde-restaurants. De warenhuisketen telde indertijds zes van deze restaurants in Maastricht, Utrecht, Haarlem, Groningen, Rotterdam en Hazeldonk bij Breda. Van Eerd was als foodmanager eveneens betrokken bij het La Place-concept. Hij werkte er mee aan de opzet van een biologisch broodassortiment.

 

"Ik had nooit kunnen bedenken ooit nog op deze plek als eigen ondernemer terug te komen", vertelt hij aan Bakkerswereld. "Samen met mijn team grijp ik deze kans dan ook met beide handen aan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met streekproducenten een succes te maken van Van Streek. Door onze krachten te bundelen kunnen we op een kostbare AA-locatie veel bezoekers en passanten kennis laten maken met onze streekproducten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top