Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Pop-upstreekmarkt Van Streek opent in V&D Maastricht

Vanmiddag opent speltbakkerij De Bisschopsmolen een pop-upstreekmarkt in het voormalige V&D-pand in Maastricht. De Maastrichtse bakkerij start Van Streek, een markt met lokale en regionale producten.

 

Streekmarkt

De pop-up in het voormalige La Place-restaurant op de begane grond van de V&D aan de Grote Staat zal deze zomer open zijn en richt zich voornamelijk op verkoop van producten uit de regio. Er is ook een restaurant voorzien.

 

Van Streek is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Lutio-eigenaar Bram Brekelmans: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place-ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.”

 

De Bisschopsmolen bakt in een grote oven midden in het pand dagelijks broden, vlaaien, worstenbroodjes, hartige broden en pizza’s. Bakker Frank van Eerd, eigenaar van De Bisschopsmolen, was bij V&D in Maastricht jaren geleden betrokken bij de opzet van de Le Marché du Monde-restaurants. De warenhuisketen telde indertijds zes van deze restaurants in Maastricht, Utrecht, Haarlem, Groningen, Rotterdam en Hazeldonk bij Breda. Van Eerd was als foodmanager eveneens betrokken bij het La Place-concept. Hij werkte er mee aan de opzet van een biologisch broodassortiment.

 

"Ik had nooit kunnen bedenken ooit nog op deze plek als eigen ondernemer terug te komen", vertelt hij aan Bakkerswereld. "Samen met mijn team grijp ik deze kans dan ook met beide handen aan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met streekproducenten een succes te maken van Van Streek. Door onze krachten te bundelen kunnen we op een kostbare AA-locatie veel bezoekers en passanten kennis laten maken met onze streekproducten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top